الحشد الشعبی: برای جلوگیری از نفوذ داعش به عراق، تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌ایم

الحشد الشعبی: برای جلوگیری از نفوذ داعش به عراق، تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌ایم
چهارشنبه 19 شهريور 1399 - 13:11

فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار گفت، نیروهای این سازمان در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند تا مانع از ورود عناصر داعش به خاک عراق شوند.

العالم- عراق

«قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار واقع در غرب عراق از تحرکات عناصر تروریستی داعش در مرزهای این کشور با سوریه خبر داد.

مصلح با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد: «مرزهای سوریه و عراق به خوبی توسط مجاهدان الحشد الشعبی و لشکرهای ما (لشکرهای ۱۳، ۱۷، ۱۸ و ۱۹) و نیروهای مرزبانی تحت کنترل است».

این فرمانده الحشد الشعبی، در حال بازدید از نوار مرزی سوریه که از شهرستان «القائم» تا منطقه «التنف» سوریه امتداد دارد، این اظهارات را مطرح کرد.

وی با اشاره به هماهنگی بین الحشد الشعبی و نیروهای مرزبانی در بالاترین سطوح در زمینه تبادل اطلاعاتی و هماهنگی عملیاتی تصریح کرد، این بازدید میدانی شامل بازدید از خاکریز امنیتی در مرزهای دو کشور است تا امنیت آن به صورت کامل تأمین شود و بدین ترتیب، از نفوذ تروریستها جلوگیری به عمل آید.

پایگاه خبری الحشد الشعبی به نقل از مصلح گزارش داد، این بازدید همچنین شامل شماری از مناطق از جمله «وادی صواب»، «وادی الولج»، «وادی الخرش»، «الشیحیات» و مناطقی است که از نظر امنیتی، وضعیت مناسبی ندارند و عناصر داعش در آن مخفی شده‌اند.

وی تصریح کرد، در این بازدید از مناطق همجوار مرزهای عراق به ویژه مناطق نزدیک به منطقه التنف سوریه دیدن کرده است؛ منطقه‌ای که «شاهد تحرکات دشمن است، ولی قهرمانان ما در کمین آنها هستند».

نفوذ عناصر داعش به عراق از منطقه التنف در حالی صورت می‌گیرد که نظامیان تروریست آمریکا این منطقه از سوریه را در اشغال خود دارند. کما اینکه پایگاه مهم «عین الاسد» که در اشغال آمریکا قرار دارد، در استان الانبار عراق واقع شده است.

آمریکایی‌ها با حضور خود در این قسمت از خاک عراق، مدعی هستند که مانع ورود داعش به این کشور می‌شوند، ولی «قصی الانباری» مسئول سازمان «بدر» در استان الانبار تأکید کرد که مناطق اشغالی الانبار توسط آمریکا، پناهگاهی امن برای داعش است .

مصلح همچنین تأکید کرد، این بازدیدها در برهه کنونی بسیار خوب است؛ به ویژه اینکه دشمن، حملاتی را به نیروهای امنیتی در مرکز استان الانبار انجام داده است.

این فرمانده الحشد الشعبی با اشاره به تحرکات برخی از عناصر داعش برای نفوذ از سوریه به عراق، تأکید کرد: «نیروهای ما در وضعیت آماده‌باش قرار دارند تا از هر گونه اتفاق غیر منتظره‌ای که می‌تواند در استان الانبار رخ دهد، جلوگیری کنند».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها