اتحادیه جهانی علمای مسلمان: عادی‌سازی روابط با تل‌آویو حرام است

اتحادیه جهانی علمای مسلمان: عادی‌سازی روابط با تل‌آویو حرام است
چهارشنبه 19 شهريور 1399 - 15:48

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، با صدور فتوایی هر گونه عادی‌سازی روابط و صلح با رژیم صهیونیستی را حرام اعلام کرد.

العالم - جهان اسلام

اتحادیه جهانی علمای مسلمان امروز چهارشنبه پس از برگزاری کنفرانسی تحت عنوان «ابلاغیه‌ای از جانب علمای مسلمان»، هر گونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و صلح با این رژیم را حرام اعلام کرد.

در فتوای علمای مسلمان با اشاره به اینکه بخش اعظم سرزمین فلسطین از جمله مسجدالاقصی و قدس شریف تحت اشغال رژیم صهیونیستی است و این رژیم آشکارا از تصمیم خود برای اشغال بقایای اراضی فلسطین سخن می‌گوید، آمده است: آنچه بین برخی کشورهای عربی و اسرائیل رخ داد یک صلح حقیقی یا آتش‌بس نیست بلکه چشم‌پوشی از مقدس‌ترین و پربرکت‌ترین اراضی و اذعان به مشروعیت دشمن اشغالگر و جنایت‌های آن است.

در این فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان که به امضای ۵۰۰ عالم و موسسه علمایی رسید، آمده است که امضای چنین توافقنامه‌های (عادی‌سازی روابط) زمینه را برای رژیم صهیونیستی جهت اشغال کل فلسطین و سلطه بر خاورمیانه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و دیگر کشورهای جهان اسلام فراهم می‌سازد.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، اتحادیه جهانی علمای مسلمان بر حرام و باطل بودن توافقنامه‌های صلح و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرده و آورده است که این توافقنامه‌ها جنایتی بزرگ و خیانت به حق تعالی و رسولش و نیز خیانت به حقوق ملت فلسطین در این سرزمین است.

در فتوای مذکور همچنین آمده است که چشم‌پوشی از سرزمین اسلام به خصوص مسجدالاقصی، قدس و این سرزمین مبارک بر خلاف اصول اسلام، اصول عقل و فطرت و حتی قوانین سازمان ملل است که بر ممنوعیت اشغالگری و قانونی بودن مقاومت در برابر استعمارگری و اشغالگران با استفاده از تمامی ابزارهای ممکن تأکید دارد.

صدور این فتوا در حالی است که امارات به تازگی روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرده و قرار است بزودی طی جشنی در کاخ سفید توافق صلح بین ابوظبی و تل‌آویو امضا شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها