شمشیر مقاومت مردم یمن بر سر فرودگاههای آل سعود

شمشیر مقاومت مردم یمن بر سر فرودگاههای آل سعود
چهارشنبه 19 شهريور 1399 - 16:12

ائتلاف آمریکایی اسرائیلی اماراتی سعودی از ابتدای حمله به یمن به تسلیم شدن این سرزمین در برابر خواسته های شومش دل خودش کرده بود و در این مسیر کوشید از نهادهایی مانند سازمان ملل متحد جهت تحقق اهدافش بهره برداری کند.

العالم – درگوشی

مردم، کمیته های مردمی و ارتش یمن به جای تسلیم شدن در مقابل اشغالگران، اقدام به توسعه توانمندی های نظامی خود به ویژه در زمینه پهبادی کردند که باعث شد دشمن بهای سنگینی را به خاطر استمرار محاصره مردم یمن، بپردازد.

به رغم شش سال تجاوز این ائتلاف، محاصره، بیماری و گرسنگی، یگان هوایی مقاومت یمن، برای سومین روز متوالی اقدام به هدف قراردادن فرودگاه ابها در منطقه عسیر در جنوب عربستان سعودی کرد.

در این حمله که با ده‌ها فروند پهباد قاصف 2 و صماد 3 انجام شد، مواضع نظامی حساس در این فرودگاه منهدم و پروازها در آن برای چند ساعت متوقف شد.

پس از آن، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که حمله به اهداف آل سعود تا زمان توقف تجاوز سعودی به یمن و پایان محاصره مردم این سرزمین، ادامه خواهد یافت و شمشیر یمنی با در هم شکستن پدافندهای آمریکایی اسرائیلی، بر سر عربستان سعودی و فرودگاههای آن فرود خواهد آمد.

وقتی دولت صنعا توافق استکهلم را امضا کرد امید داشت که این توافق نقشه راهی برای حل بحرانی باشد که آل سعود آن را برای یمن به وجود آورده است اما این خاندان و دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن، از آن به عنوان ابزاری برای تشدید محاصره، حمله بیشتر به مناطق مسکونی یمن، جلوگیری از ارسال کمکهای انساندوستانه مانند سوخت، غذا و دارو برای مردم یمن سوء استفاده کردند.

به همین دلیل، هدف مقاومت مردم یمن از استمرار حمله به فرودگاههای عربستان سعودی، ارسال این پیام به ائتلاف متجاوز آل سعود است که مردم یمن به دفاع از کرامت، استقلال و حاکمیت خود ادامه داده و اجازه نمی دهند نادانان سعودی آنان را کوچک بشمارند.

پربیننده ترین خبرها