جهاد اسلامی: اتحادیه عرب پدرخوانده سازش با اسرائیل شده است

جهاد اسلامی: اتحادیه عرب پدرخوانده سازش با اسرائیل شده است
پنج‌شنبه 20 شهريور 1399 - 00:42

مسؤول اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: اتحادیه عرب به پدرخوانده عادی‌سازی روابط تبدیل شده است.

العالم-فلسطین اشغالی

«داود شهاب» چهارشنبه شب در واکنش به مخالفت اتحادیه عرب با طرح پیشنهادی فلسطین در محکومیت عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی، افزود: اتحادیه عرب به اشغالگری مشروعیت می‌بخشد، همان گونه که با حمایت از دخالت آمریکا به تجزیه کشورهای عربی مشروعیت بخشید.

وی بیان کرد: اتحادیه عرب به تدریج از نقش خود به نفع سلطه بیشتر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها صرف نظر می‌کند.

از سوی دیگر حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس نیز اظهار داشت: تأسف آور است که پیش‌نویس قطعنامه محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در نشست اتحادیه عرب کنار گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: صادر نشدن بیانیه‌ای در محکومیت عادی سازی، رژیم اشغالگر و واشنگتن را برای ادامه سیاست انحلال مسأله فلسطین ترغیب می‌کند.

پیش‌تر «مهند عکلوک» سفیر فلسطین در اتحادیه عرب در گفت و گو با پایگاه خبری معا فلسطین خاطر نشان کرد که در جدول کاری نشست مجازی وزیران خارجه عرب، بندی در خصوص بیانیه سه جانبه آمریکا، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی و مخالفت با عادی سازی روابط گنجانده شده بود که با مخالفت برخی کشورهای عربی مواجه و حذف شد.

در طرح پیشنهادی فلسطین، از بیانیه سه جانبه مذکور مبنی بر عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی انتقاد شده و آن را مغایر با مفاد ابتکار عمل صلح عربی خوانده بود.

رژیم صهیونیستی و امارات پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک، رسماً از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان ۲ طرف انجام شد که واکنش شدید برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها