هدف ترامپ از خارج کردن «تروریست های آمریکایی» از عراق چیست؟

هدف ترامپ از خارج کردن «تروریست های آمریکایی» از عراق چیست؟
جمعه 21 شهريور 1399 - 18:45

ناظران مسائل منطقه و عراق معتقدند ، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خارج کردن تروریست های آمریکایی از عراق، اجرای کامل خواست مردم عراق نبوده بلکه براساس برآوردهای داخلی و منطقه ای اتخاذ شده است.

العالمنظرکده

تحلیلگران سیاسی معتقدند آمریکا به دلیل انتخابات ریاست جمهوری در شرایط استثنائی به سر می برد و دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به خاطر جایگاه «جو بایدن» رقیب دموکرات خود در موقعیت خطرناکی قرار دارد .

تحلیلگران افزودند: ترامپ تلاش می کند چیزی به برگه های انتخاباتی خود بیافزاید تا رضایت مردم آمریکا را جلب کند.

آنها افزودند: عقب بردن نیروهای آمریکایی از عراق، سوریه و فلسطین درخواستی گروهی در آمریکاست زیرا جنگ هایی که دولت های آمریکا در منطقه برافروختند ،تلفات مالی سنگینی از منابع شهروندان آمریکایی به عنوان مالیات را در برداشته است.

تحلیلگران سیاسی با اشاره به بحران اقتصادی آمریکا گفتند: رقابت چین با آمریکا ،اقتصاد آمریکا را تهدید کرده و وضعیت اقتصادی؛ انگیزه دیگری برای تصمیم عقب نشینی ترامپ است.

برخی نویسندگان سیاسی نیز اعلام داشتند: تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاهش دادن نیروهای خود در عراق ،وعده ای انتخاباتی بوده .وی می خواهد پیش از انتخابات برای تقویت پایگاه مردمی خود بر اجرای وعده های خود تاکید کند.

آنها افزودند: نیروهای آمریکایی پس از عقب نشینی اول از عراق به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش به این کشور بازگشتند و پس از اعلام رسمی ترامپ مبنی بر از بین بردن داعش ، عقب نشینی؛ یکی از درخواست های مردمی و دولتی آمریکا و عراق بوده است.

آنها با اشاره به حملات مقاومت به نیروهای آمریکایی، این حرکت را دلیل دیگری بر عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق دانستند.

برخی رهبران مقاومت عراق نیز اعلام داشتند سخنان آمریکا درباره عقب نشینی نیروهای نظامی از عراق تناقض دارد زیرا وزارت خارجه و نهاد نظامی و رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص سخنانی داشته و برخی ژنرال ها نیز تاکید داشتند نیروهای آمریکا 20 الی 25 سال در عراق خواهند ماند.

آنان همچنان تاکید کردند هدف از وجود نیروهای آمریکایی در عراق ،آموزش برخی تاکتیک های نظامی به نیروهای عراقی است اما امروزعراق به این تمرین های نظامی نیازی ندارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها