هنیه از میانجی‌گری مصر برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی خبر داد

هنیه از میانجی‌گری مصر برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی خبر داد
شنبه 22 شهريور 1399 - 02:32

"اسماعیل هنیه" رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب از میانجی‌گری مصر میان این گروه و رژیم صهیونیستی برای رسیدن به توافق جدید برای تبادل اسیران خبر داد.

العالم-فلسطین اشغالی

هنیه این سخنان را روز جمعه در بیروت و در دیدار با شماری از خبرنگاران گفته است که از او درباره دلایل حضور هیأت امنیتی و اطلاعاتی مصری در نوار غزه پرسیدند.

وی روز جمعه با رهبران برخی گروه‌های فلسطینی از جمله فتح الانتفاضه، جبهه خلق و جبهه مبارزات مردمی در بیروت دیدار کرد.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس سه شنبه گذشته پس از 27 سال و برای شرکت در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در لبنان که پنجشنبه شب گذشته برگزار شد به همراه یک هیات بلندپایه به بیروت سفر کرده است.

هنیه با استقبال از نقش مصر در خصوص امکان رسیدن به توافق تبادل جدید اسیران با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: امیدواریم که در این خصوص کاری را انجام دهیم.

وی ادامه داد: برادران مصری بسیاری از موضوعات از جمله آشتی، محاصره، گذرگاه رفح و تبادل اسیران را با [طرف صهیونیستی] دنبال می‌کنند.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس روابط این جنبش با مصر را مستحکم و استوار دانست و افزود که قاهره یک نقش محوری در مساله فلسطین دارد.

هنیه البته نگفت که در خصوص تبادل اسیران میان حماس و اسرائیل پیشرفتی حاصل شده است یا خیر.

رژیم صهیونیستی مدعی است که از جنگ سال ۲۰۱۴ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، چهار صهیونیست در بازداشت جنبش حماس هستند.

هیأتی از سازمان اطلاعات مصر که برای دومین بار متوالی طی ۲۴ ساعت گذشته به نوار غزه سفر کرده بود، با رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس دیدار کرد.

این هیات پس از دیدار با رهبران حماس نوار غزه را ترک کرد.

سرلشکر احمد عبدالخالق مسؤول پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات مصر ریاست این هیات را بر عهده داشت.

سرلشکر توفیق ابو نعیم فرمانده نیروهای امنیتی غزه ابراز امیدواری کرد که سفر این هیات به غزه نه تنها به بازگشایی گذرگاه رفح منجر شود، بلکه نتایج مثبت دیگری را هم در پی داشته باشد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها