دیدار «هنیه» و نماینده جریان المستقبل لبنان؛ تأکید بر مرکزیت مسأله فلسطین

دیدار «هنیه» و نماینده جریان المستقبل لبنان؛ تأکید بر مرکزیت مسأله فلسطین
دوشنبه 17 شهريور 1399 - 17:34

رئیس دفتر سیاسی حماس با «بهیه الحریری» از نمایندگان جریان «المستقبل» در پارلمان لبنان دیدار کرد و درباره تحولات سیاسی مرتبط با مسأله فلسطین رایزنی نمود.

العالم - لبنان

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه سفر خود به بیروت امروز (دوشنبه) با نماینده پارلمان لبنان «بهیه الحریری» وابسته به جریان «المستقبل » دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، بنا به گفته هنیه در این دیدار تحولات سیاسی مرتبط با مسأله فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و الحریری بر عدم پذیرش هر طرحی که حقوق ملت فلسطین را محترم نشمارد، تأکید کرده است.

بهیه الحریری در این دیدار گفت: مسأله فلسطین برای ما مسأله اصلی باقی خواهد ماند و حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت حقی مقدس است.

وی در ادامه بر ایستادن در کنار ملت فلسطین برای مقابله با خطرات موجود تأکید کرد.

حاضران در این دیدار تقویت روابط لبنانی-فلسطینی از خلال چارچوب‌های مشترک رسمی و داخلی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

الحریری ازسرگیری گفت‌وگوی فلسطینی-فلسطینی را که اخیرا در نشست بیروت پدیدار شد، تبریک گفت و افزود: ما از هر اقدامی در مسیر آشتی ، پایان اختلاف و تقویت پایه‌های وحدت ملی فلسطینی حمایت می‌کنیم زیرا وحدت شما باعث تقویت مسأله عادلانه فلسطین می‌شود.

حاضران در این دیدار تأکید کردند، خطراتی که اکنون مسأله فلسطین را تهدید می‌کند کار بیشتر و وحدت بیشتر را می‌طلبد. آنها همچنین بر رد آوارگی اجباری، سرزمین جایگزین و اسکان دائمی آوارگان تأکید کردند.

هنیه پیش از این نیز با برخی مقامات سیاسی لبنان و سران احزاب از جمله «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله دیدار کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها