ژنرال مک‌کنزی: حملات به نیروهای آمریکایی در عراق افزایش یافته است

ژنرال مک‌کنزی: حملات به نیروهای آمریکایی در عراق افزایش یافته است
شنبه 22 شهريور 1399 - 07:41

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» از افزایش حملات به سربازان آمریکایی در عراق خبر داد.

العالم ـ عراق

به گزارش العالم به نقل از رویترز، ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» گفت حملات به نیروهای آمریکایی در عراق در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. وی مدعی شد هیچیک از این حملات تلفات جانی نداشته‌است.
ژنرال مک‌کنزی در مصاحبه با «ان بی سی نیوز» اظهار داشت: ما در نیمه اول سال جاری میلادی حملات بیشتری در اطراف و علیه پایگاه‌های خود داشته‌ایم که در مقایسه با نیمه اول سال گذشته تعداد این حملات بیشتر بوده است.
در حالی که رسانه‌های آمریکایی در ماه‌های اخیر از زخمی شدن اشغالگران آمریکایی بر اثر حملات راکتی و موشکی در عراق خبر می‌دهند، فرمانده سنتکام مدعی شد: این حملات تاکنون مرگبار نبوده‌اند، این موضوع خوبی است، اما همچنان ادامه دارند.
ژنرال مک‌کنزی در پاسخ به این پرسش که چرا این حملات تلفاتی نداشته‌اند، در واکنشی عجیب مدعی شد «آنها ما را هدف قرار نمی‌دهند.»
در حالی فرمانده سنتکام این اظهارات را مطرح کرده است که دو روز پیش اعلام شد حدود دو هزار و ۲۰۰ نیروی آمریکایی عراق را ترک خواهند کرد.
ژنرال مک‌کنزی همچنین افزود: ما می‌دانیم که آنها از سیستم‌های تسلیحاتی بسیار خوبی برخوردارند.
ارتش آمریکا چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد تعداد نیروهای نظامی آمریکا حاضر در عراق طی ماه جاری از ۵۲۰۰ نفر به سه هزار نفر کاهش می‌یابد. این در حالی است که مردم و نیروهای مقاومت در عراق بر اخراج اشغالگران آمریکایی از کشورشان تأکید دارند و در ماه‌های اخیر بر میزان مخالفت با حضور آمریکا در مناطق مختلف عراق افزوده شده است.

پربیننده ترین خبرها