هشدار نشریه آمریکایی نشنال اینترست در باره تهدید بزرگ تقویت روابط روسیه و چین برای واشنگتن/ پیشنهاد اعلام پایان دوره گسترش ناتو از سوی آمریکا برای سازش با روسیه

هشدار نشریه آمریکایی نشنال اینترست در باره تهدید بزرگ تقویت روابط روسیه و چین برای واشنگتن/ پیشنهاد اعلام پایان دوره گسترش ناتو از سوی آمریکا برای سازش با روسیه
شنبه 22 شهريور 1399 - 14:08

نشریه نشنال اینترست با اشاره به نزدیکی روابط روسیه و چین، آن را برای ایالات متحده خطرناک خواند و پیشنهاد کرد که رهبران واشنگتن باید با سیاستمداران روسی پشت میز مذاكره بنشینند و به دنبال سازش باشند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، داگ بانداو، کارشناس نشنال اینترست، تقویت روابط بین روسیه و چین تهدیدی بزرگ برای ایالات متحده دانست.

به گفته وی، پس از آغاز جنگ اقتصادی غرب علیه روسیه، پکن و مسکو روابط خود را به سطح بالاتری منتقل كردند. همزمان، دولت های دو کشور به همگرایی ادامه می دهند. در ماه آگوست، شی جین پینگ رهبر چین از روسیه و چین خواست با سلطه و یک جانبه گرایی مخالفت کنند.

بانداو در این مورد گفت؛ "شما خود می توانید حدس بزنید كه منظور او چه بوده است."

نویسنده این نشریه به روابط فزاینده دو دولت در حوزه نظامی اشاره کرد. روسیه و چین در کنار هم، وزنه تعادل قابل توجهی برای جاه طلبی های ایالات متحده هستند.

وی گفت: "اکنون حتی حامیان سرسخت برتری بی رقیب آمریکا نیز از همکاری دومین اقتصاد بزرگ جهان (چین) و دومین ارتش قوی جهان (روسیه) نگران هستند."

باندو ابراز عقیده كرد كه رهبران آمریكا باید با سیاستمداران روسی پشت میز مذاكره بنشینند و به دنبال سازش هایی باشند كه مناسب هر دو طرف باشد. به عنوان مثال، ایالات متحده ممکن است پایان دوره گسترش ناتو را اعلام کند. با این حال، این کارشناس معتقد است که هدف واشنگتن نباید این باشد که روسیه متحد ایالات متحده شود، بلکه از اینکه متحد چین باشد جلوگیری کند.

بانداو نتیجه گیری كرد: "سیاستمداران آمریكایی باید بدانند كه روسیه منافع خاص خود را دارد كه بدون توجه به خواست واشنگتن آنها را دنبال خواهد كرد."

در خاتمه این مقاله، این متخصص نتیجه گیری کرد كه ایالات متحده و اروپا باید برای یک رابطه متمدن و شراکتی با روسیه تلاش كنند، زیرا چنین رویكردی از نظر تقویت امنیت ایالات متحده سود بیشتری نسبت به جنگ سرد دیگر خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها