وزیر امورخارجه افغانستان: نخستین خواسته ما اعلام آتش بس است

وزیر امورخارجه افغانستان: نخستین خواسته ما اعلام آتش بس است
شنبه 22 شهريور 1399 - 16:37

وزیر امور خارجه افغانستان، تاکید کرد نخستین خواسته هیئت مذاکره کننده دولتی، اعلام آتش بس در سراسر این کشور است.

العالم- آسیا

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، حنیف اتمر در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت مذاکرات صلحی که امروز در دوحه آغاز شد، فرصت ارزشمندی است که باید از آن برای برقراری صلح در افغانستان استفاده کرد. هیئت دولتی در نخستین دور از مذاکرات خواستار آتش بس در سراسر کشور خواهد شد.

اتمر افزود: طرف‌ها در مذاکرات صلح افغانستان، مطالبات و مسایل خودشان را به طور کلی مطرح می‌کنند و گام دوم نشستن تیم مذاکره کننده افغانستان با طالبان به صورت رو در رو است. در آنجا همه مسایل با جزئیاتش بررسی می‌شود. بر اساس دستور کار و اهداف مذاکرات، نخستین خواست ما اعلام آتش بس خواهد بود که به ملت افغانستان کمک خواهد کرد و به خونریزی‌ها پایان خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: نقش آمریکا تا پایان روند صلح در افغانستان بسیار مهم است، زیرا توافقنامه صلح بین آمریکا و جنبش طالبان، زمینه ساز مذاکرات افغان‌ها شد. نقش واشنگتن تا پایان این روند، مهم خواهد بود. قطر هم نقش مثبت و مهمی ایفا و مذاکرات را تسهیل کرد. من از هر دو کشور آمریکا و قطر تشکر می‌کنم.

وی با ابراز خوشبینی زیاد درباره نتیجه مذاکرات صلح افغانستان که در دوحه برگزار خواهد شد، گفت: من بسیار خوشبین هستم و با حسن نیت و صادقانه در مذاکرات شرکت می‌کنیم، زیرا اولویت ما برقراری صلح در افغانستان است و این موضوع خواست مردم است و باید محقق شود. چهار دهه است که خونریزی در این کشور ادامه دارد و ما فرصت ارزشمندی برای برقراری صلح داریم.

خبرگزاری صداوسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها