خشم کاربران عرب: با وجود ضربه های متعدد، فلسطین همچنان پابرجاست

خشم کاربران عرب: با وجود ضربه های متعدد، فلسطین همچنان پابرجاست
شنبه 22 شهريور 1399 - 20:40

کاربران عرب در شبکه های اجتماعی به شدت رژیم آل خلیفه در بحرین را در پی اعلام توافق عادی سازی در روابط با رژیم اسرائیل به باد انتقاد گرفتند.

العالم - داغ های مجازی

این توافق یک ماه پس از توافق امارات با رژیم اسرائیل صورت می گیرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آنرا اعلام کرد.

کاربران شبکه های اجتماعی ، خشم خود را از اقدام رژیم بحرین در عادی سازی روابط با اسرائیل اعلام کردند و آنرا خیانت مطلق به قضیه فلسطین و تلاشی برای خارج کردن این قضیه از اولویت های ملت های عربی برشمردند.

کاربران عرب تاکید کردند که با وجود ضربه های مستمر در گذشته و حال به قضیه فلسطین، فلسطین همچنان ثابت و پابرجا باقی خواهد ماند.

کاربران عرب نوشتند نتانیاهو و ترامپ می توانند که حاکمان خیانتکار را بخرند ، اما نخواهند توانست ملت هایی را که همچنان فلسطین را قضیه اول خود می دانند، بخرند.

ناظران مسائل عربی بر این باورند که حرکت امارات در مسیر عادی سازی روابط رژیم اسرائیل ، یک تغییر بزرگ استراتژیک و خطرناک در ساختار منطقه و ائتلاف ها و رویکردهای آن به شمار می رود.

بدون تردید، اعلام عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ، خنجری به پشت فلسطین به شمار می رود و تلاشی ناکام برای احیای معامله قران است که مردم فلسطین آنرا رد کرده اند.

طرح معامله قرن در اصل مبتنی بر سلطه رژیم صهیونیستی بر منطقه پس از حذف قضیه فلسطین است.

گروه های فلسطینی ، توافق عادی سازی بحرین با رژیم اسرائیل را محکوم کردند و آنرا به منزله پافشاری بر اجرای معامله قرن برشمردند.

کاربران شبکه های اجتماعی همچنین از موضع اتحادیه عرب در محکوم نکردن عادی سازی و شکست آن در تصویب نکردن پیش نویس قطعنامه فلسطین در این رابطه انتقاد کردند و گفتند که این موضع، اشتهای برخی کشورهای عربی را برای این مساله باز کرد.

برخی از گروه های معارض بحرینی به رژیم آل خلیفه درباره پیامدهای عادی سازی هشدار دادند و گفتند که وضعیت در بحرین، پلیسی است و حکومت بر مردم مسلط است و به هیچ کس در داخل این کشور اجازه داده نمی شود که حتی علیه این اقدام خائنانه یک توئیت منتشر کند.

اما ملت بحرین بارها با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با عادی سازی روابط اعلام کرده وشهدایی را تقدیم کرده است.در نتیجه نمی پذیرد که "کرامت ملی بحرین" فروخته شود.

بحرین پس از مصر ، اردن و امارات، چهارمین کشور عربی است که توافق عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را پذیرفته یا آنرا امضا کرده است.

مصر در سال 1979 ، اردن در سال 1994 و امارات در سال 2020 توافق عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را اعلام کردند.

پربیننده ترین خبرها