"حقیقت" در نزد ترامپ معنایی ندارد و دروغ یک دیدگاه است!

يکشنبه 23 شهريور 1399 - 12:47

"میشل گولدبرگ" نویسنده آمریکایی بعد از مطالعه گزیده‌هایی از کتاب "آتش و خشم، درون کاخ سفید ترامپ"، برداشت وحشتناکی از شخصیت رئیس‌‌جمهوری کشورش کرده است.

العالم- کشکول

گولدبرگ بعد از مطالعه گزیده‌هایی از کتاب "خشم" نوشته "باب وودوارد" نویسنده معروف آمریکایی، که پشت‌پرداه‌ای از 9 ماه ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ است، طی مقاله‌‌ای در روزنامه "نیویورک‌تایمز" نوشت: اشخاصی که مدتی طولانی را با دونالد ترامپ سپری کرده‌اند، معمولا اینگونه برداشت می‌کنند که در نزد ترامپ، حقیقت معنایی ندارد، و او دروغ را دروغ تلقی نمی‌کند بلکه آن را صرفا یک دیدگاه می‌داند!، این موضوع وودوارد به نقل از "دان کوتس" مدیر سابق اطلاعات امنیت ملی در دوره ترامپ نقل کرده و نوشته است: "برای او (ترامپ) دروغ، دروغ نیست. این فقط همان چیزی است که او فکر می‌کند. او فرق بین حقیقت و دروغ را نمی‌داند."

گولدبرگ معتقد است که مصاحبه‌های ضبط ‌شده به طرز تکان‌ دهنده‌ای نشان می‌دهد که ترامپ عمدا دروغ می‌گوید و خیلی می‌خواهد دروغ بگوید؛ و همین امر باعث می‌ شود که او دروغ‌گوترین و بی‌اعتمادترین رئیس‌جمهور آمریکا معرفی شود. او زمانی‌که از شیوع بحران کرونا حرف می‌زدند، به نظر نمی‌رسد نادان و متوهم باشد؛ زیرا که او ویروس می‌داند که از طریق هوا منتقل می‎شود و 5 برابر ویروس آنفلونزا کشنده‌تر است اما او ابایی هم ندارد که در قامت دروغگو و فریبکاری مهار ظاهر شود. گولدبرگ خاطرنشان کرد که لوودوارد گفته است: "می‌خواستم همیشه از خطرات این همه‌گیری بکاهم، هنوز هم دوست دارم آن را دست کم بگیرم؛ چرا که نمی‌خواهم وحشت ایجاد کنم."

گولبرگ درباره گفته ترامپ که خواسته از طریق کم‌خطر دانستن کرونا وحشت در میان آمریکایی‌ها ایجاد نکند، "فریبکاری است"؛ چرا که ترامپ دوست دارد وحشت در دل‌ها بیفکند مانند ایجاد ارعاب درباره مهاجران، جنبش "انتیفا" و صاحبان درآمدهای پایین که به شهرک‌ها و حومه‌ها پناه می‌برند . ترامپ تنها در یک جا به دنبال برقراری آرامش است و آن، بازارهای مالی است.

دشوار است تصور کنید که شخصی به این شکل وحشتناک دروغ می‌گوید و ادعا می‌کند که "رئیس‌جمهور کشور ابرقدرت جهان است". او در نظر نمی‌گیرد که جهانیان تمام اظهارات او را کلمه به کلمه رصد می‌کنند، در حالی‌که سازمان‌های بهداشتی درباره وخامت اوضاع هشدار می‌دهند و ویروس کرونا آمریکا را فرا گرفته است و بیش از 7 میلیون نفر به این ویروس کشنده مبتلا شده است ترامپ همچنان تأکید دارد که کرونا نفس‌های آخرش را می‌کشد و اوضاع تحت کنترل است و آمریکایی‌ها به دولت او اعتماد دارند!! .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها