صدای فروپاشی سعودی به گوش می رسد

صدای فروپاشی سعودی به گوش می رسد
سه شنبه 25 شهريور 1399 - 12:03

اقدامات احمقانه بن سلمان ولیعهد سعودی باعث شده عربستان وارد دالان تاریکی شود که توان خروج از آن را نداشته باشد.

العالمكشكول

محمد بن سلمان ولی عهد سعودی معتقد است ثروت انبوهی که بر آن چنبره زده ، ضامن خاموش کردن همه صداهای دنیاست که گاهی در اعتراض به اقدامات خونینش در یمن و علیه مخالفان داخلی بلند می شود و دیگرعامل تقویت کننده این اعتقاد ، وجود شخص بسیار طماع در کاخ سفید امریکاست که فقط پول را مقدس می شمارد، همین مساله روحیه خونخواهی وی را بدون هیچ مانعی افزایش داده است .

بن سلمان؛ حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا از وی در برابر دنیا و دفاع از وی در جنایت کشتار وحشیانه جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در استانبول را چراغ سبزی برای ادامه اقداماتش در بستن دهان مخالفان ، بازداشت، کشتار و شکنجه بی رحمانه آنان و مخالفت با همه راهکارهای میانه برای متوقف کردن تراژدی انسانی در یمن دانست و تنها هدفش؛ تسلیم مردم یمن در برابر وی و بازگرداندن این کشور به آغوش عربستان است.

جنایت های بن سلمان در 5 سال گذشته ثابت کرده که پول هرگز نخواهد توانست آثار همه جنایتهایش را پاک کند و همه مردم را نمی توان با پول خرید به گونه ای که شکاف های سیاستش روز به روز در حال افزایش است و موجب شده عربستان وارد دالان تاریکی شود که توان خروج از آن را نداشته باشد مگر بهای سنگینی بابت آن پرداخت کند.

عربستان طی چندین ساعت گذشته در مرکز توجه روزنامه های دنیا به ویژه آمریکا که در حال رصد جنایت ها و رسوایی های بن سلمان است، قرار گرفت.

ریدهاستینگز مدیر شرکت پخش آنلاین فیلم و سریال "نتفلیکس" گفت: عربستان در برابر حذف برنامه ای درباره انتقاد از بن سلمان درخصوص جنایت کشتار جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی، اجازه پخش فیلم های جنسی و آموزش آن را صادر کرده است.

هاستینگز در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت : شرکتش تصمیم گرفته برنامه گفت وگو محور و مردمی "پاتریوت اکت" را با فشار مقامات سعودی، مجبور شده حذف کند.

وی تاکید کرد :عربستان در مقابل آن با پخش برنامه های معروفی که دارای صحنه های بی شرمانه است موافقت کرده است.

حتی تلاش بن سلمان برای بهره برداری از کنفرانس گروه 20 که قرار است در ریاض و با حمایت ترامپ برگزار شود که در جهت بهبود وضعیت وی است به کابوسی برایش تبدیل شده به گونه ای که مطبوعات غربی و آمریکا که منتقد حمایت ترامپ از سیاست خونریزی بن سلمان هستند، انتقاد خود را آغاز کردند.

"جکسون دیهل" با انتشار مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت: رهبران گروه 20 نباید فراموش کنند بن سلمان برخی فعالان زن سعودی را در زندان ها به حال خود رها کرده است.

وی به آنان هشدار داد ولی عهد سعودی از دو سال پیش تلاش می کند علیرغم فرو رفتن در جنایت های جنگی یمن و سرکوب وحشیانه مخالفان داخل عربستان، جایگاه خود را به عنوان رهبری که در صحنه بین المللی در حال پیشرفت است،حفظ کند.

وی افزود این رهبران باید از امروز تا روز کنفرانس از خود بپرسند آیا بی گناهی بن سلمان را اعلام خواهند کرد در حالی که لجین الهذلول در زندان بدآوازه الحائر به سر می برد که با محل برگزاری کنفرانس 25 مایل فاصله دارد .

گفتنی است الهذلول در تبعید به سر می برد و مارس 2018 در امارات ناپدید شد و به اجبار به عربستان بازگردانده و مدت کوتاهی آزاد شد و 15 مه 2018 با شماری از فعالان بازداشت و به زندان های محرمانه برای چند ماه منتقل شدند و بعدها مشخص شد که برخی از آنان از جمله الهذلول شکنجه شده اند به گونه ای که برهنه شده و مورد تعرض جنسی و شوک الکتریکی قرار گرفته است و سعود القحطانی مشاور ارشد بن سلمان بر شکنجه وی نظارت داشت و وی را به تجاوز و کشتن تهدید کرده است.

حتی تلاشهای بن سلمان برای غرق کردن جامعه سعودی در بی بند و باری برای مشغول کردن جوانان به ضررش تمام شد زیرا جامعه عربستان به خاطر بروز پدیده های اجتماعی خطرناکی مانند بی دینی و انحطاط اخلاقی در آستانه انفجار است پدیده هایی که بن سلمان در تبلیغ ان نقش دارد زیرا چند روز پیش دختری سعودی موسوم به بنت نوره الاسمری با انتشار توییتی توهین آمیز به پیامبر و قرآن که ازنتایج سیاست بن سلمان در سوق دادن جامعه سعودی به انحراف و بی دینی است، بسیاری از کاربران توییتر در عربستان را خشمگین کرد.

فجایع نظامی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عربستان در دوره بن سلمان فقط در 5 سال حکومت داری وی موجب شد ناظران صدای فرو افتادن پایه های عربستان را که پدر بزرگ بن سلمان بر جمجمه مسلمانان جزیره العرب بنا کرده بود، بشنوند .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها