نایب رئیس جمعیت «الوفاق» بحرین:

ملت بحرین دریک سنگر با فلسطینیان باقی می‌ماند/ توافق سازش، ننگ است

ملت بحرین دریک سنگر با فلسطینیان باقی می‌ماند/ توافق سازش، ننگ است
سه شنبه 25 شهريور 1399 - 15:21

«شیخ حسین الدیهی» نایب رئیس جمعیت «الوفاق» بحرین در سخنانی اعلام کرد که ملت بحرین برای همیشه در یک سنگر واحد با فلسطینیان باقی خواهد ماند.

العالم _ بحرین

متن این سخرانی به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحيم

والصلاة والسلام على محمد وآله وصحبه المنتجبين

سلام بر همه شما عزیزان

بسیار خرسندم که در این برنامه در کنار شما هستم. برای هر غیرتمندی بسیار دشوار است که در این نبردِ پیوسته در دفاع از مسئله فلسطین عزیز، در کنار شما نباشد و به شما یاری نرساند. اما مرزها، هرچقدر هم که دور باشند، اما در موضوع حق فلسطینیان برای بازپس گرفتن اراضی اشغالی و حقوق مشروعشان و در موضوع پایتختی همیشگی قدس برای فلسطین، جهت، مشخص و هدف، روشن است.

من در اینجا از فرصت استفاده می‌کنم تا سلام و ابراز همبستگی شیخ علی سلمان، دبیرکل انجمن وفاق اسلامی که به ظلم و ستم در زندان بحرین به سر می‌برد را به شما برسانم.

در این سخن خلاصه، مایلم درباره 4 نکته سخن بگویم:

  • پیام نخست من، به نمایندگی از ملت بحرین که حق تصمیم گیری از او سلب شده، به ملت فلسطین است: به فلسطینیان و به قدسمان! در روز روشن به تو خیانت کردند و دست‌هایشان بر جنازه‌های کودکان فلسطینی با یکدیگر در آویخت. عربیت در خون مردم فلسطین مُرد. آنها دین خود را تباه کردند و عذرشان بدتر از گناه بود. به برپایی نماز ننگ در قدسِ ما بشارت می‌دهند. اما آیا مگر می‌شود در یک سرزمین مقدس، می توان نماز ننگ به پا داشت؟ ای قدس! به تو می‌گویم. تلاش کردند تا رؤیاهای فرزندانمان و همه جزوه‌های کودکی‌شان را که از عزت و عربیت و مبارزه موج میزد و از عشق فلسطین سرشار بود، پاره پاره کنند. خواستند تا همه تاریخمان که مملو از عشق به خاک و درختان توست را از بین ببرند و به بهانه صلح با اشغالگر فلسطین عزیز، خواسته‌ها و اصول جعلی بیافرینند. ای قدس ما! تو امانت خداوند در نزد ما و وعده صادق بر دوش شریفترین مردانی... چگونه اجازه دهیم که در مزایده‌های ارزان عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی، به ثمن بخس تو را بفروشند؟

امروز به بهانه صلح با طعم خیانت و اشغالگری، سند دفن تو را امضا می‌کنند. پس ای فلسطین و ای قدس عزیز ما! از وطن نخل‌ها، از ملتی سربلند که ذلت را نمی‌پذیرد، از سرزمین "اوال" و از سرزمین بحرین به تو سلام می‌فرستیم.

  • پیام دوم من، خطاب به ملت فلسطین است: ما ملت بحرین، از کوچکترین طفل تا کهنسال‌ترین فرد با شما در یک سنگریم و هرگز با همه این ذلت و خفتی که برخی از نظام‌های منطقه ایجاد کردند، همراه و در گمراهی و خیانتشان به سرزمین پیامبران و قبله نخست مسلمانان، شریک نخواهیم بود. بسیار متأسفیم که نام وطن عزیز ما (بحرین) در این معامله شکست خورده، معامله ننگ و عار وارد شده است و ما، ای فلسطین عزیز! به عنوان یک ملت مؤمن به خداوند و وعده او، پیمان عزت و سربلندی و مخالفت با فروختن خاک پاکت را با تو بستیم و امروز آن را تکرار می‌کنیم تا آن روز که نماز عزت و سربلندی را در خاک پاکت برپا داریم، در خاک خالی از غاصبان تو و فروشندگان قدس.

ناراحت مباشید، سست نشوید و ناامید نگردید. آنچه که امروز در حال وقوع است، چیزی جز افتادن نقاب از صورت برخی از نظام‌هایی که روزگاری در کنار تو ایستاده بودند، نیست، نظام‌هایی که شبانه روز، به صورت پنهانی با دشمن رابطه داشتند و روی توسعه سازوکارهای عادی سازی روابط با او کار می‌کردند و امروز، وقتی که توافقنامه‌های ننگ را اعلام کردند، در واقع فقط جنایت خیانت به مسئله فلسطین را با عادی سازی آشکار روابط خود اعلام می‌کنند. ما در کنار هر محور و مسیری که از فلسطین حمایت کند و به درستیِ مسئله فلسطین ایمان داشته باشد، می‌ایستیم و هرگز پشتتان را خالی نمی‌کنیم، زیرا تکلیف شرعی، ملی، عربی و اسلامی ما، دفاع از مسئله فلسطین و مقدسات آن، به هر قیمتی است. ما با شمائیم و در کنار شما می‌ایستیم و روابط مردمی و سیاسی خود را با شما تقویت می‌کنیم و شما نیز باید چهره واقعی نظام سرکوبگر بحرین را بشناسید و بدانید که این نظام از هیچ گونه مشروعیت مردمی برخوردار نیست و چون عدم کسب مشروعیت مردمی این نظام برای افکار عمومی عربی و به طور خاص فلسطینی آشکار شد، لذا در هر گوشه‌ از بحرین به دنبال شخصیت‌های دولتی یا مؤسسات ظاهری می‌گردد که از خیانت او به مسئله فلسطین دفاع کنند، زیرا مردم بحرین، روی مخالفت با عادی سازی روابط با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

  • پیام سوم من، خطاب به امت عربی و اسلامی است: باید موضع عربی و اسلامی مبنی بر کنار زدن دشمن صهیونیستی از منطقه و از میان ملت‌هایمان تقویت شود و این امر مستلزم وجود یک فشار گسترده مردمی و فشار به احزاب سیاسی و جامعه مدنی و افکار عمومی برای بیان محکومیت هر حرکتی به سمت عادی سازی روابط و مخالفت با دشمن ننگاشتن رژیم صهیونیستی است. باید این اصول ثابت بماند. "اسرائیل"، دشمن شماره یک ملت‌های منطقه و امت عربی و اسلامی ماست و وظیفه همگان در کشورهایی که این رژیم در آن حضور دیپلماتیک دارد، این است که هرگونه رابطه دیپلماتیک را با او قطع کنند و ما روی هوشیاری ملت‌هایی که همچنان به این مسئله برحق پایبند هستند، حساب می‌کنیم. قدس، از مقدسات ماست و مکه از مقدسات ماست و هر آنکه از قدس دفاع کند، از مکه دفاع می‌کند و هر آنکه پشت قدس را خالی کند، پشت مکه و بلکه پشت همه مقدسات را خالی کرده است.
  • اما پیام ما به مقامات بحرين: جنایت عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی که برای سال‌ها آن را انکار می‌کردید، اکنون آشکار شده و شگفت زده شدید وقتی که دیدید همه طبقات ملت بحرین، به "اسرائیل" تنها به چشم یک موجودیت سرراهی و مسخ شده می‌نگرند و همه تلاش‌هایی که برای سرپوش گذاشتن بر مفهوم دشمنی با اسرائیل از طریق ماشین‌های رسانه‌ای‌تان انجام دادید، سودی نبخشید.

‌نبرد ما با شما بر سر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی، نبردی است که متوقف نخواهد شد و - همچون گذشته - مسئله فلسطین، یکی از اصول استراتژیک ماست. بنابراین در کنار تلاشمان برای محقق ساختن شراکت سیاسی کامل و عدالت اجتماعی و توانمند ساختن ملت به اینکه منبع قدرت باشند، مسئله فلسطین نیز یکی از اصول بنیادین راهبردی ماست که هیچ یک از دستورکارهای سیاسی ما از بند دفاع از آن به معنی توجه به مسائل برحق و مشروع امت، خالی نخواهد بود. ملت بحرین، به واسطه بیان قوی و آشکار موضع خود در محکومیت این امر، خود را ملتی نشان داد که اراده سرکوبگران نمی‌تواند آن را بشکند و روش‌های فریب رسانه‌ای نیز نمی‌تواند آن را بفریبد و ابزارهای شما در سست ساختن پایبندی آن به فلسطین و مقدسات آن، مؤثر نخواهد بود.

در پایان، امیدمان قوی است که ان شاء الله همه ما در قدس، پایتخت فلسطین از بحر تا نهر نماز خواهیم گزارد.

والسلام عليكم جميعا ورحمة الله وبركاته

پربیننده ترین خبرها