تظاهرات تونسی‌ها علیه توافق سازش

تظاهرات تونسی‌ها علیه توافق سازش
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 00:01

منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند که معترضان تونسی علیه سازش حکام امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

العالم-تونس

صدها تونسی در خیابان بورقیبه در پایتخت تجمع کردند و علیه سازش با رژیم صهیونیستی شعار سردادند.

براساس این گزارش، معترضان که پرچم‌های فلسطین و تونس را در دست داشتند این توافق را محکوم و بر خواسته‌های به حق و مشروع ملت فلسطین تأکید کردند.

در همین راستا، «زهیر حمدی» دبیرکل حزب جریان مردمی تونس به المیادین گفت: برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خود را در آغوش صهیونیسم انداختند.

وی افزود: به برخی رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس می گوییم اسرائیل هرگز از شما حفاظت نخواهد کرد.

همچنین حزب کارگران تونس نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام امارات متحده عربی و بحرین برای سازش با رژیم صهیونیستی و مواضع اتحادیه عرب، از همه نیروهای ملی و مترقی خواست تا با روند سازش مقابله و در قبال مسأله فلسطین مسؤولانه اقدام کنند.

سه‌شنبه شب در واشنگتن قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد.

رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را عادی کرده و این دو کشور به همراه عربستان سعودی به هواپیماهای اسرائیلی اجازه دادند که از حریم هوایی آن ها استفاده کنند؛ مسأله ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها