العاروری: امارات و بحرین، مقدسات اسلامی را فدای منافع شخصی بی‌ارزش کردند

العاروری: امارات و بحرین، مقدسات اسلامی را فدای منافع شخصی بی‌ارزش کردند
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 12:18

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن انتقاد شدید از بحرین و امارات، تأکید کرد که ملت فلسطین به مبارزه با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

العالم - فلسطین اشغالی

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین سه‌شنبه (روز گذشته) در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با ابوظبی و منامه را امضا کردند.

«صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، این توافق را یک «اتفاق تأسف‌بار» دانست و گفت که این رژیمها، مقدسات و اصول امت اسلامی را فدای «منافع شخصی بی‌ارزش» کردند.

خبرگزاری «صفا» به نقل از العاروری گزارش داد که این منافع شخصی، شامل حمایت از ترامپ و نتانیاهو برای انتخابات آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد، هر کس که به سمت رژیم صهیونیستی برود، منزوی خواهد شد؛ زیرا «نتانیاهو و ترامپ، به صورت موقتی و تا زمان تحقق منافع خود از این افراد سوء استفاده خواهند کرد».

این مسئول فلسطینی ادامه داد: «چگونه می‌توان از نتانیاهوی جنایتکار به عنوان یک دوست استقبال کرد؟ او کسی است که ملت فلسطین را می‌کشد، نابود می‌کند و می‌سوزاند».

العاروری با تأکید بر اینکه نتانیاهو باید از نظر حقوقی محاکمه شود، و با او به عنوان یک جنایتکار برخورد شود، نه دوست، خاطر نشان کرد، اینکه اختلافات را به عنوان بهانه‌ای برای عادی‌سازی قرار دهند، یک بهانه دروغین است و در چنین شرایطی نیاز به چنین توافقی نبود؛ زیرا کشورهای که روابط خود را عادی کرده‌اند، سودی نخواهند برد.

این مسئول حماس با بیان اینکه اتحاد ملت فلسطین، ضامن پیروزی و جلوگیری از شکست است، تصریح کرد، حماس و فتح، اقدامات عملی برای مقابله با عادی‌سازی انجام خواهند داد.

العاروی خاطر نشان کرد، حماس و فتح همچنین با تکیه بر مقاومت ملی، مشارکت و بازسازی سازمان آزادی‌بخش از دریچه انتخابات و پایان بخشیدن به اختلافات، با عادی‌سازی مقابله خواهند کرد.

وی با بیان اینکه «ما امروز مسیری را آغاز می‌کنیم که به پیروزی شرافتمندانه برای ما و امت اسلامی در برابر صهیونیستها ختم خواهد شد»، تأکید کرد، ملت فلسطین از 100 سال پیش تا کنون با اشغالگری مبارزه می‌کنند و بر سر مسائل ملی و اصول خود، هیچ اختلاف نظری ندارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها