مخالفت بی‌سابقه یک نشریه علمی با ریاست جمهوری دونالد ترامپ

مخالفت بی‌سابقه یک نشریه علمی با ریاست جمهوری دونالد ترامپ
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 12:20

مجله مشهور "Scientific American" با زیر پا گذاشتن سنت 175 ساله خود از نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از پرس آسوسییشن، مجله علمی و مشهور "Scientific American" در طول 175 سال فعالیت خود از هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت نکرده است. اما متولیان این مجله حالا با انتقاد صریح از دونالد ترامپ، حمایت خود را از نامزدی جو بایدن در انتخابات اعلام کرده اند.

«لورا هلموت»، سردبیر این نشریه می‌گوید دولت دونالد ترامپ برای جامعه علمی از آنچه متولیان نشریه از آن بیم داشتند بسیار بدتر است.

حمایت "Scientific American" از جو بایدن یک روز پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ ارتباط تغییرات اقلیمی را با آتش‌سوزی‌های مهیب کالیفرنیا زیر سؤال برد. البته «لورا هلموت» این همزمانی را تصادفی دانست و گفت مطلب مندرج در این نشریه در مخالفت با دونالد ترامپ در 2 ماه اخیر نوشته شده است.

در مطلب مندرج در این مجله آمده است: «شواهد و یافته‌های علمی نشان می‌دهد که دونالد ترامپ به شکلی اساسی به آمریکا و مردمش آسیب رسانده است چرا که او شواهد و علم را رد می‌کند.»

ناکارآمدی ترامپ در کاربرد یک استراتژی مؤثر برای مقابله با شیوع بیماری کووید-19، کاهش بودجه طرح‌های پژوهشی و اخلال در تلاش‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی از دلایل این نشریه برای مخالفت با ریاست جمهوری مجدد دونالد ترامپ عنوان شده است.

پربیننده ترین خبرها