بن‌زاید و بن‌خلیفه؛ دلقک‌های سیرک انتخاباتی ترامپ

بن‌زاید و بن‌خلیفه؛ دلقک‌های سیرک انتخاباتی ترامپ
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 16:31

روانشناسان می‌گویند، تنها 7 درصد از تماس‌ها میان انسان با کلمات انجام می‌شود و 38 درصد با تُن صدا و 55 درصد نیز با زبان بدن. اگر کلمات متفاوت از زبان بدن باشد شخص ترجیح می‌دهد به زبان بدن استناد کند. اگر این قاعده را درباره سیرک دیروز ترامپ، نتانیاهو، بن زاید و الزیانی استفاده کنیم با واقعیت‌های تعجب‌آوری روبه‌رو می‌شویم.

العالم- درگوشی

بسیار واضح بود که "عبدالله بن زاید" و "عبداللطیف الزیانی" وزیران خارجه امارات و بحرین با اشاره‌های مربی آمریکایی‌شان حرکت می‌کردند همانطور که مربی حیوانات در سیرک به آنها دستور هر نوع حرکتی را می‌دهد.

همچنین واضح بود که آنچه دیروز در کاخ سفید اتفاق افتاد چیزی جز تبلیغات انتخاباتی برای ترامپ نبود که به دلیل عملکرد ضعیف دولتش و دروغ و فساد اخلاقی و سیاسی‌اش از "کاهش شدید محبوبیت مردمی" رنج می‌برد امری که باعث شد در نظرسنجی‌ها از رقیب دموکرات خود "جو بایدن" عقب بیفتد بنابراین باید ترامپ تمامی امکانات را به‌کار بگیرد در حالی‌که او جز فرزندان زاید و فرزندان خلیفه کسی را ندارد؛ لذا آنها را به کاخ سفید احضار کرد، آنها نیز حاضر شدند و امضا کردند بدون آنکه مانند هر انسان دیگری احساس عذاب وجدان، غیرت و شرف داشته باشند و لبخندهای احمقانه‌شان نشانگر رضایت‌شان از تعامل تحقیرآمیزی است که با آنها می‌شود.

بسیار واضح بود که ترامپ فرزندان زاید و فرزندان خلیفه را به عنوان دلقک‌هایی برای سیرک خود برگزیده است و شاید با آنها آمریکایی‌های عبوس و ناامید را که با ویروس کرونا تحقیر شده‌اند، بخنداند. ولی هر چقدر هم که خدمات فرزندان زاید و فرزندان خلیفه به ارباب آمریکایی‌شان بیشتر باشد ولی واقعیت حال آمریکا که درگیر کرونا، نژادپرستی، آتش‌سوزی‌ها، بیکاری و بحران‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شده است، تغییر نخواهد کرد.

بزرگ‌ترین بازنده در مراسم امضای توافقنامه‌های ننگین، که در واقع مراسم تبلیغاتی انتخاباتی ترامپ بود، فرزندان زاید و فرزندان خلیفه و همچنین در مرحله بعدی فرزندان سعود هستند و ضرر ترامپ بیشتر از عدم پیروزی‌اش در انتخابات و قربانی کردن برخی گوسفندانش نخواهد بود و ضرر و زیان نتانیاهو نیز در رفتن پشت میله‌های زندان خلاصه می‌شود. ولی ننگ و شرم در دنیا و آخرت شامل حال فرزندان زاید و خلیفه می‌شود و لعنت و نفرین تاریخ و ملت‌های جهان عرب و اسلام و تمام آزادگان جهان دامن آنها را خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها