همزمانی امضای توافق عادی سازی روابط با سالروز فاجعه صبرا و شتیلا

همزمانی امضای توافق عادی سازی روابط با سالروز فاجعه صبرا و شتیلا
جمعه 28 شهريور 1399 - 21:06

سالروز فاجعه کشتار صبرا و شتیلا امسال با سازش ذلت بار رژیم‌های امارات و بحرین با رژیم اشغالگر همزمان شده است.

العالم-داغ‌های مجازی

شاید همزمان بودن این دو حادثه حامل پیام های متعددی باشد. کسانی که به سازش با رژیم اشغالگر روی آوردند، در واقع در جنایت کشتار صبرا و شتیلا شریک بودند؛ آنها در واقع در تمام جنایتهای صهیونیست ها علیه غیرنظامیان فلسطینی دست دارند.

فعالان شبکه های اجتماعی تاکید کردند که کشتار صبرا و شتیلا که یکی از خونبارترین حوادث در تاریخ ملت مقاوم فلسطین است، با خیانت نظام های امارات و بحرین چندان تفاوتی ندارد؛ آنها سازش با اسراییلیها را اعلام کردند و مساله امت اسلامی را فروختند. کاربران در توییت های خود میان این دو حادثه پیوند زدند. آنها عکس بن زاید در حالی که توافق سازش را به دست دارد و نیز عکس یک زن سالمند فلسطینی در کنار اجساد همسر و فرزندانش که در جنایت صبرا و شتیلا به شهادت رسیدند، منتشر کردند.

جنایت صبرا و شتیلا که قبل از غروب افتاب در روز 16 سپتامبر 1982 صورت گرفت، وحشیانه ترین جنایت تاریخ علیه پناهندگان فلسطینی در اردوگاه صبرا و شتیلا در بیروت بود. نظامیان اسراییلی در این کشتار بیش از 3500 نفر را به قتل رساندند. صدای گریه های زنان و داد و فریادهای آنان همچنان در اذهان باقی است. اما نظام های ننگین این جنایت را از یاد بردند و دست های خود را در دستان این رژیم جنایتکار قرار دادند و به برادران فلسطینی خود پشت کردند.

جنایت صبرا و شتیلا آخرین جنایت صیهونیستها علیه افراد بی گناه نبوده است؛ بلکه تروریسم اسراییلی در برابر دیدگاه جهانیان بارها دست به چنین جنایتهایی علیه ملت فلسطین زده است. گویی که دستان آلوده اش به ریختن خون فلسطینی ها خو گرفته است. عکس های جنایت صبرا و شتیلا به خوبی این جنایت را برملا می کند در حالی که برخی حاکمان عرب تلاش می کنند تا این رژیم اشغالگر قاتل را یک دوست جلوه دهند اما واقعیتها و شواهد همواره خاری در چشم تمام دروغگویان است.

تمام این واقعیتها درکنار مخالفت مردمی با عادی سازی از بحرین گرفته تا سودان و فلسطین و تمام ملت های آزاده دلیلی آشکار است بر اینکه مساله فلسطین همچنان در ذهن و روح ملت های عرب و اسلام جای دارد.

پربیننده ترین خبرها