روث گینزبرگ، قاضی لیبرال دیوان عالی آمریکا درگذشت

روث گینزبرگ، قاضی لیبرال دیوان عالی آمریکا درگذشت
شنبه 29 شهريور 1399 - 08:10

انتظار می‌رود مرگ این قاضی 87 ساله تنش‌ها را در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تشدید کند.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، روث بیدر گینزبرگ، قاضی لیبرال دیوان عالی آمریکا بر اثر سرطان لوزالمعده در ۸۷ سالگی درگذشت.

وی یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا بود که توسط بیل کلینتون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سال ۱۹۹۳ برای عضویت در این دیوان به سنا معرفی شد.

با مرگ خانم روث گینزبرگ، اکنون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا این فرصت را خواهد داشت با انتخاب جایگزین او، ترکیب دیوان عالی ایالات متحده را ۶ به ۳ به نفع محافظه کاران و جمهوریخواهان تغییر دهد.

در ترکیب کنونی دیوان عالی آمریکا ۵ قاضی با گرایشات محافظه کارانه حضور دارند. در همین حال، جمهوریخواهان اکنون در سنای آمریکا اکثریت را در دست دارند و در صورتی که به گزینه محافظه‌کار رأی اعتماد دهند ترکیب دیوان عالی آمریکا به طور کم سابقه‌ای به نفع جمهوریخواهان خواهد شد.

مرگ روث گینزبرگ شش هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث تشدید جنگ لفظی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها خواهد شد چرا که منتقدان خواهند گفت که دونالد ترامپ نمی‌تواند گزینه جدید را در سال انتخابات معرفی کند.

با این حال میچ مک کانل، رئیس اکثریت جمهوریخواه در سنای آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، سنا به گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ برای جایگزینی روث گینزبرگ رای خواهد داد.

دونالد ترامپ پس از انتشار خبر درگذشت روث گینزبرگ در ایالت مینه سوتا او را «زنی شگفت انگیز» خواند. ولی او در خصوص انتخاب جایگزین خانم روث گینزبرگ حرفی نزد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها