ورود ناوهای هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس؛ ترامپ متشکریم!

ورود ناوهای هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس؛ ترامپ متشکریم!
شنبه 29 شهريور 1399 - 14:47

آلمان، انگلیس و فرانسه سیلی جدید و محکم دیگری به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و پمپئو، وزیر خارجه اش زدند.

العالم - در گوشی

این سه کشور یعنی آلمان، انگلیس و فرانسه در نامه ای برای شورای امنیت مخالفت خود را با بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران اعلام کردند.

آنها در این نامه تأکید کردند: "هر گونه قطعنامه یا اقدامی برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل بر ایران، فاقد اثر قانونی است".

این سه کشور اروپایی – که از متحدان سنتی آمریکا هستند – نامه خود را تنها یک روز قبل از موعد تعیین شده توسط پمپئو برای بازگرداندن تحریم های ایران یعنی بیستم سپتامبر، ارسال کرده اند. آنها با این کار پشت آمریکا را از حیث قانونی و بین المللی در مقابل ایران به طور کامل خالی کردند.

موضع صریح و قاطعانه اروپا باعث تقویت مواضع چین و روسیه – که پیش از این تکروی آمریکا در محافل بین المللی را محکوم کرده بودند – شد؛ روسیه رویکرد دولت آمریکا در تقابل با ایران را بی فایده دانسته و گفته است که این اقدامات نتیجه ای نخواهد داشت. چین نیز پیوسته بر تأکید کرده است که تلاش های آمریکا برای تحریم ایران با رویکردهای شورای امنیت بین الملل در تضاد است.

تبعیت کامل ترامپ از کوشنر، قویترین عامل "اسرائیل" در دولت فعلی آمریکا، وی را بر آن داشت که خودسرانه و بدون اینکه برجام را خوانده باشد، از آن خارج شود. وی به اعتبار نفوذ آمریکا و سلطه آن بر محافل بین المللی و با تکیه بر مواضع اروپا و غرب – که همواره از سیاست های امریکا حمایت کرده اند – و نیز با تکیه بر تحریم های حداکثری خود علیه ایران دست به این اشتباه زد.

اکنون با گذشت سه سال از این حرکت ابلهانه ترامپ، نه تنها اروپا از آمریکا حمایت نکرد بلکه روسیه و چین هم همچنان بر مواضع خود در مخالفت با سیاست های ترامپ علیه ایران، پافشاری می کنند و جهان شاهد سرکشی محافل بین المللی در مقابل سلطه جویی امریکاست؛ آمریکایی که در شورای امینت، جز جمهوری دومنیکن، رأی مثبت هیچ کشور دیگری را نیافت. انزوایی که هم اکنون گریبانگیر این کشور شده است از پس از جنگ جهانی دوم، بی سابقه است. از همه مهتمر این است که ایران تسلیم فشارهای آمریکا نشد و در مقابل تروریسم اقتصادی آمریکا ایستاد.

مواضع کشورهای اروپایی و چین و روسیه و گردنکشی محافل بین المللی در مقابل سلطه جویی آمریکا و انزوای خفت باری که اکنون گریبانگیر این کشور شده است، همه و همه یک علت دارند و آن، سیاست حکیمانه و مسئولانه ایران است که توانست چهره زشت آمریکا را در تعامل با ملت های دیگر به همه نشان دهد.

فقط یک روز به تهدید پمپئو مانده است فردا یک شنبه قرار است پمپئو "مکانیسم ماشه" را فعال کند اما ما اطمینان داریم که حتی یک گلوله از سلاح های زنگار گرفته او شلیک نخواهد شد. جهان و سیاست های هوشمندانه ایران، آمریکا را خلع سلاح کرده است. الان دیگر هیچ راهی پیش پای پمپئو نمانده است مگر اینکه ارباب او یعنی ترامپ، بازی مورد علاقه خود را این بار در مورد سازمان ملل تکرار کند یعنی از این سازمان هم خارج شود یا کمک های مالی آمریکا به این سازمان را قطع کند. یا اینکه چهره قلدرمآبانه خود را به بدترین شکل ممکن دوباره به نمایش بگذارد و تهدید کند که ناوهای جنگی خود را به خلیج فارس می فرستد تا جهان را از عواقب همکاری با ایران بترساند. اما این دو فراموش کرده اند که در ایران هنوز مردانی هستند که از چندین دهه پیش می دانند که چگونه باید ناوهای هواپیمابر آمریکا را که سمبل خودسری و قلدری امریکا در جهان هستند، هدف قرار دهند. ما از ترامپ متشکریم که چنین فرصتی را برای شکار ناوهایش در اختیار این مردان قرار می دهد.

پربیننده ترین خبرها