رایزنی بن زاید با پنتاگون برای انتقال پایگاه «اینجرلیک» از ترکیه به امارات

رایزنی بن زاید با پنتاگون برای انتقال پایگاه «اینجرلیک» از ترکیه به امارات
يکشنبه 30 شهريور 1399 - 12:48

برخی منابع آگاه از رایزنی ولی‌عهد ابوظبی با وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به منظور انتقال پایگاه هوایی «اینجرلیک» آمریکا از ترکیه به امارات خبر دادند.

العالم - آمریکا

برخی منابع آگاه با اشاره به رایزنی «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی با پنتاگون برای انتقال پایگاه اینجرلیک آمریکا از ترکیه به امارات گفتند که هدف بن زاید تقویت روابط امارات با آمریکاست.

وبگاه «الخلیج الجدید» با اعلام این خبر نوشت که تحولات اخیر در صحنه امارات از جمله امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تحرکات ابوظبی در لیبی و شرق دریای مدیترانه در همین راستا بوده است.

امارات همچنین برای اجرای پروژه‌های اقتصادی و نظامی استراتژیک با همکاری پنتاگون و موسسات اقتصادی و مالی بزرگ آمریکا در ساحل جنوبی یمن و تعدادی از جزایر این کشور از جمله سقطری تلاش می‌کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تا کنون بارها به پایان حضور نظامی آمریکا در پایگاه اینجرلیکتهدید کرده است. گزارش‌ها حاکی از وجود کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا در این پایگاه است.

۱۳ سپتامبر نیز سناتور «رون جانسون» عضو کمیسیون روابط خارجه مجلس سنای آمریکا گفته بود که دولت آمریکا انتقال نیروهایش از پایگاه اینجرلیک را به دلیل سیاست‌های نگران‌کننده ترکیه در منطقه شرق دریای مدیترانه، بررسی می‌کند.

نیروی هوایی آمریکا از این پایگاه که در جنوب ترکیه واقع است، برای اجرای عملیات‌های نظامی خود در سوریه استفاده می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها