باراک: 6 بار با بن زاید دیدار کردم

يکشنبه 30 شهريور 1399
01:14
باراک: 6 بار با بن زاید دیدار کردم
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی فاش کرد که طی 15 سال گذشته 6 بار با وزیر خارجه امارات دیدار داشته است.

العالم - امارات

«ایهود باراک» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت که طی 15 سال گذشته 6 بار با «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات دیدار داشته است.

باراک در ادامه سخنانش همچنین گفت که با نماینده بحرین 25 سال پیش نشست داشته است.

امارات متحده عربی و بحرین چند روز پیش از تصمیم خود برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند و روز سه‌شنبه گذشته وزرای خارجه این دو کشور کوچک حاشیه خلیج فارس با حضور در کاخ سفید توافق سازش را با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تحت نظارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امضا کردند.

این توافق در حالی امضا شد که این دو کشور عربی سال‌ها بود که روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی داشتند.

دیوید میدان از مقام‌های سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی چندی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود: «ارتباط با امارات اواخر سال ۲۰۰۵-اوایل سال ۲۰۰۶ آغاز شد. پیش از آن، برخی مقامات اسرائیلی گهگاه با همتایان اماراتی خود دیدار می‌کردند. آنها را در کشور سومی در اجلاس‌ سران و نشست‌ها می‌دیدیم. با سفرای آنها دیدار می‌کردیم؛ اما چیز جدی میانمان وجود نداشت».

میدان در ادامه گفت که روابط جدی دو طرف سال ۲۰۰۶ آغاز شد هنگامی که «آریل شارون» نخست‌وزیر وقت «مئیر داگان» رئیس موساد را مکلف به انجام دو مأموریت مهم کرد.

طبق گفته دیوید میدان، مأموریت اول «مقابله با تهدید ایران» بود و مأموریت دوم «برقراری روابط با کشورهای سنی مذ‌هب معتدل در منطقه» بود.

0% ...

آخرین اخبار

پزشکیان فردا به پاکستان می‌رود


نصب سکوی غول‌پیکر نفتی در قلب خلیج‌فارس


دیپلماسیِ وحدت؛ استقبال از طرح ایران برای تقویت همگرایی در جهان اسلام


اردن در گذر تاریخ


قهرمانی تیم ملی کشتی ساحلی در پیکارهای جهانی


حسین حناوی: داستان مقاومت و امید پس از نابینایی


بازگشت هیات ایرانی؛ دستاوردهای مهم در مذاکرات سوئیس؛ لبنان در کانون تفاهمات تهران و واشنگتن + فیلم


تمرکز مذاکرات ایران و آمریکا بر پرونده لبنان و اجرای تعهدات آتش‌بس + فیلم


ناگفته های ساکنان کفررمان از کوچ اجباری در زیر آتش دشمن


خروج شتابزده رئیس سابق شاباک از امارات در پی هشدار امنیتی