پرچم صهیونیست ها بر فراز 'قلعه صیره'؛ نقشه ای پلید در کمین یمن

پرچم صهیونیست ها بر فراز 'قلعه صیره'؛ نقشه ای پلید در کمین یمن
يکشنبه 30 شهريور 1399 - 18:14

روز به روز توطئه های اسراییلی ها و آمریکایی ها علیه جهان عرب و اسلام با همکاری نظام های خیانتکار  برای همگان روشن می شود.

العالم ـ درگوشی

پس از ائتلاف امارات و بحرین با رژیم اشغالگر و عادی سازی روابط کامل این دو کشور با صهیونیست ها، طرح های اسراییلی به صورت عملی در حال نمایان شدن است. چنانکه پایگاه اطلاعاتی "انتلجینس" تاکید کرد که امارات بر تعداد اقدامات مشکوک خود در جزیره سقطری افزود و کارشناسان نظامی اسراییلی را وارد این جزیره کرد.

از سوی دیگر در اقدامی جدید که طرح های تل آویو و ابوظبی در یمن را برملا می سازد، ایدی کوهن روزنامه نگار اسراییلی در حساب رسمی خود در تویتر عکسی از قلعه معروف "صیره" منتشر کرد در حالی که پرچم رژیم اشغالگر بر فراز آن قرار دارد، مشخص است که وی به دنبال برانگیختن خشم یمنی ها و مسلمانان است، این عکس که فوتوشاپی بیش نیست، کوهن در توضیح عکس نوشته که "همه آنها به سازش روی خواهند آورد و به زودی همگی در عدن خواهیم بود". این سخن تاکیدی بر اینکه استان های جنوبی در معامله عادی سازی از سوی اماراتی ها به فروش رفت.

عکسی که کوهن منتشر کرد، پرچم اسراییلی ها بسیار بزرگتر از قلعه صیره انتخاب شده است و این نشان می دهد که اسراییلی ها خود را برتر از یمنی ها و برتر از تمدن اصیل یمن می دانند. در این تصویر، عکس بنیامین نتانیاهو نیز به چشم می خورد که سر خود را با تکبر بالاگرفته است. عکس نتانیاهو نیز مانند پرچم صهیونیستها بسیار بزرگتر از قلعه صیره است که بیانگر اختلال شخصیتی اوست.

به رغم آنکه حاکمانی که به عادی سازی روی آوردند، تمام تلاش خود را برای بالابردن صهیونیستها بکار گرفتند و از عربیت و عزت و کرامت خود در راه کسب رضایت صهیونیستها گذشتند؛ اما ظاهرا صهیونیستها چندان اهمیتی به این امر نمی نهند؛ کوهن در توییتی دیگر نوشته است: تصمیم گیرنده اصلی در جهان عرب واشنگتن است و بس. هرکسی که به دنبال تاج و تخت است باید رضایت ترامپ را جلب کند. کوهن به صورتی تمسخرآمیز اشاره کرد که ترامپ به برخی حاکمان دستور داده تا در هفته های آتی به عادی سازی روی آورند.

این روزنامه نگار بارها تاکید کرده بود که رژیم اشغالگر از جدایی جنوب و تجزیه یمن به سه بخش حمایت می کند. در حالی که دولت منصور هادی که از حمایت عربستان برخوردار است در مقابل این اظهارات سکوت کرد؛ سکوت منصور هادی می تواند حاکی از موافقت آنها با این طرح جدید باشد.

در ماه ژوئن گذشته پایگاه "اسراییل الیوم" در گزارشی آورده است که مسئولان اسراییلی به صورت محرمانه با "دولت جدید" در جنوب یمن دیدار کرده که نوعی به رسمیت شناختن شورای انتقالی جدایی طلب وابسته به امارات است.

این گزارش، شورای انتقالی را "دوست محرمانه اسراییل" توصیف کرد و به اظهارات هانی بن بریک معاون رییس شورای انتقالی جنوب استناد کرد که رژیم اشغالگر را ستود و از بازگشت یهودیان به جنوب یمن استقبال کرد.

سکوت عربستان که به برادر بزرگتر بحرین و امارات و تصمیم گیرنده اصلی در شورای همکاری شناخته می شود و کنترل دولت منصور هادی را به دست دارد، نشان می دهد که عادی سازی در واقع با چراغ سبز عربستان بوده است بویژه که عادی سازی از سالها پیش به صورت مخفیانه میان شماری از نظام های حاشیه خلیج فارس و صهیونیستها وجود داشت.

ناظران بر این باورند که عربستان که عملا روابطی محرمانه با صهیونیستها دارد، در حال حاضر به اعلام عادی سازی نیازی ندارد.

پربیننده ترین خبرها