در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد؛

تاکید رئیس جمهور تونس بر لزوم احقاق حقوق ملت فلسطین

تاکید رئیس جمهور تونس بر لزوم احقاق حقوق ملت فلسطین
سه شنبه 1 مهر 1399 - 12:33

قیس سعید رئیس جمهور تونس بر لزوم احقاق حقوق ملت فلسطین تاکید کرد.

العالم - تونس

قیس سعید رئیس جمهور تونس در سخنرانی خود به صورت ویدئوکنفرانس در هفتاد و پنجمین سال نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در چند دقیقه کوتاه نمی‌توان درباره سازمان ملل و پیشینه، شرایط فعلی و آینده آن سخنرانی کرد. در ۷۵ سال گذشته از تاسیس این سازمان، جهان تغییر کرده است و ملت‌ها به لطف تجهیزات پیشرفته ارتباطی، بیش از هر زمان دیگر به یکدیگر نزدیک شده اند. بیشتر ملت ها، آرزو‌ها و رؤیا‌های مشترک دارند که سازمان ملل باید بیش از پیش و در سایه ارزش‌های جدید، متحد باشد. زیرا همه بشریت وارد مرحله جدیدی از تاریخ شده است.

قیس سعید افزود: نمی‌توان روابط بین الملل را با همان اصولی که در قرن گذشته وجود داشت، اداره کرد. زمان آن فرا رسیده است که با یکدیگر درباره آینده بشریت فکر کنیم و ظلم‌ها در حق هر انسان در هر جایی از جهان باید از بین برود. اما متاسفانه همچنان بسیاری از حقوق، راهی برای اجرا پیدا نمی‌کند. یکی از آن‌ها حق ملت فلسطین در سرزمین خودش است. همچنان بسیاری از حقوق، راه تحققش را پیدا نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: جهان امروز به سازمان مللی نیاز دارد که منشور این سازمان تعیین کرده است. تردیدی نیست که در سال‌ها و دهه‌های آینده شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود و همچنین هیچ شکی نیست که سازمان ملل و نهاد‌های مختلف وابسته به آن، باید در شکل گیری تاریخ جدید برای بشریت مشارکت کنند.

صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها