بازداشت عناصر وابسته به محمد دحلان در کرانه باختری

بازداشت عناصر وابسته به محمد دحلان در کرانه باختری
سه شنبه 1 مهر 1399 - 15:07

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، هفت نفر از اعضای وابسته به عضو اخراجی و فراری جنبش فلسطینی «فتح» را در کرانه باختری بازداشت کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع وابسته به «محمد دحلان» عضو اخراجی و فراری جنبش فلسطینی «فتح» از بازداشت عناصر وابسته به وی خبر دادند.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از این منابع گزارش داد، این افراد بازداشت شده، وابسته به دحلان هستند، ولی «این بازداشت‌ها، با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است».

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، دوشنبه هفته جاری هفت نفر از اعضای وابسته به دحلان را در کرانه باختری بازداشت کردند.

در بین افراد بازداشت شده نام افرادی مانند «هیثم الحلبی» و «سلیم أبو صفیة» به چشم می‌خورد. این دو، عضو برجسته گروه وابسته به دحلان هستند.

نیروهای امنیتی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که الحلبی را در یک روستا در نزدیکی شهر «نابلس» در کرانه باختری بازداشت کردند.

در این بیانیه، نحوه بازداشت شش نفر دیگر، ذکر نشده است. وزارت کشور وابسته به تشکیلات خودگردان نیز توضیحی در این زمینه نداشته است.

دحلان در سال ۲۰۱۱ پس از فرار از فلسطین، به امارات رفت. وی در پی اختلافات شدید با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و جنبش فتح، فلسطین را ترک کرد.

کارشناسان بر این باورند که دحلان در توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، نقش مهمی ایفا کرده است. همین مسئله خشم گروه‌های فلسطینی علیه دحلان را به همراه داشته است.

تحلیلگران هم می‌گویند که توافق‌هایی میان ابوظبی و تل‌آویو صورت گرفته است و دو طرف قصد دارند رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین را تغییر دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها