الحاق ۱۸۸ فروند پهباد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه/ امکان رهگیری، رصد و پایش تحرکات دریایی با پهپاد‌های سپاه

الحاق ۱۸۸ فروند پهباد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه/ امکان رهگیری، رصد و پایش تحرکات دریایی با پهپاد‌های سپاه
چهارشنبه 2 مهر 1399 - 10:05

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، گفت: فیلم‌برداری و عکاسی در حوزه رزمی برای انهدام اهداف ثابت و متحرک دریایی، از قابلیت‌های پهپاد‌های تازه الحاق شده به سپاه است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در این مراسم گفت: با الحاق این پهپاد‌ها تمام ماموریت‌های نیروی دریایی سپاه، تحت پوشش پهپاد‌های بومی ایرانی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که رهگیری، رصد و پایش همه تحرکات دریایی با این پهپاد‌ها انجام می‌شود، افزود: فیلم‌برداری و عکاسی در حوزه رزمی برای انهدام اهداف ثابت و متحرک دریایی، از قابلیت‌های این پهپاد‌ها است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: پهپاد‌های الحاق شده کاملا بومی، و بدست متخصصان سازمان صنایع هوایی ایران ساخته شده است.

تنگسیری افزود: سه فروند از این پهپاد برای نخستین بار رونمایی شده است و قابلیت انجام ماموریت از روی شناور برای اهداف مورد نظر دارد.

وی خاطرنشان کرد: این پهپاد‌ها شامل پهپاد عمود پرواز سپهر، شهاب ۲ و عمود پرواز هدهد چهار است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: پهپاد مهاجر شش نیز با دقت بالا در دریا و ساحل، از دیگر پهپاد‌هایی است که صبح امروز به نیروی دریایی سپاه ملحق شد.

تنگسیری افزود: این پهپاد با شعاع پرواز بیش از ۲۰۰ کیلومتر، توانایی حمل ۴ موشک و انجام ماموریت در همه شرایط آب و هوایی را دارد.

دو فروند بالگرد آب نشین و ۴ فروند بالگرد با ظرفیت‌های رزمی و حمل موشک هم امروز به نیروی دریایی سپاه پاسداران ملحق شد.

پربیننده ترین خبرها