خطاب به شاهزاده الفیصل، پس چرا تو ناراحت نمی‌شوی؟!

خطاب به شاهزاده الفیصل، پس چرا تو ناراحت نمی‌شوی؟!
چهارشنبه 2 مهر 1399 - 18:56

شاهزاده "ترکی الفیصل" در گفت‌وگو با شبکه "سی ان بی سی" آمریکا، اظهار داشت اگر پدرش "ملک فیصل" اکنون زنده بود از توافق صلح امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی ناراحت و دلسرد می‌شد.

العالم- عربستان سعودی

شاهزاده فیصل، رئیس پیشین استخبارات عربستان سعودی، این اظهارات را مطرح کرد؛ چون او از میزان پایبندی پدرش برای دستیابی به معامله‌ای شفاف و قابل اجرا میان "اسرائیل و کشورهای عربی" شناخت دارد. وی گفت که تصمیم ملک فیصل برای مجازات آمریکا با قطع نفت این کشور و هلند بعد از آن صورت گرفت که آمریکایی‌ها کمکشان به اسرائیل را طی جنگ رمضان افزایش دادند. این اقدام با هدف مجبور کردن آمریکا به میانجیگری شفاف میان اسرائیل و جهان عرب بود.

نمی‌دانیم که آیا این اظهارات ترکی الفیصل را دورویی یا دروغ و یا تلفیقی از هر دو توصیف کنیم. چرا که معروف است که ترکی از "پیشگامان" عادی‌سازی نه تنها در عربستان سعودی و منطقه خلیج‌فارس بلکه در سرتاسر جهان عرب است. این مرد "جسورترین" شخص در میان تمامی مسئولان کشورهای عربی خلیج‌فارس در تعامل با صهیونیست‌ها و نیز "ستاره" تمامی دیدارهایی بوده است که رژیم سعودی با صهیونیست‌ها ترتیب می‌داد؛ از جمله می‌توان به دیدارهایش با "تزیپی لیونی"- وزیر خارجه اسبق اسرائیل- و ژنرال "یعقوب عمیدرو" اشاره کرد. او همچنین به کرات از فلسطینی‌ها به دلیل آنچه "از دست دادن فرصت‌های صلح با اسرائیل" می‌خوانده، انتقاد کرده است.

اگر امثال ترکی در حکومت سعودی نبودند، امارات و بحرین جرات و جسارت عادی‌سازی با رژیم اسرائیل را نداشتند و این اتهام‌زنی علیه امثال شاهزاده ترکی نیست بلکه حقیقتی است که رسانه‌های غربی و اسرائیل نیز درباره آن گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند. رژیم سعودی از امارات و بحرین به عنوان ابزاری برای هموار کردن مسیر برای عادی‌سازی‌اش استفاده کرده؛ چرا که ارتکاب چنین خیانت بزرگ از سوی حکومت ریاض، با توجه به استقرار مقدس‌ترین اماکن اسلامی در شبه‌جزیره عربستان و نیز مخالفت بخش اعظمی از مردم این کشور با برقراری روابط کامل با صهیونیست‌ها بسیار دشوار است. همین عوامل، رهبری سعودی و شخص "محمد بن‌سلمان" ولیعهد را بر آن داشت تا با ایجاد تغییراتی در برنامه‌های آموزشی مدارس، نسل جدیدی در کشور را پرورش دهند که از ایده عادی‌سازی با صهیونیست‌ها استقبال می‌کنند.

آل سعود همچنین به وعاظ و مبلغان دستور داد تا بستر عادی‌سازی با صهیونیست‌ها را از طریق "عادی‌سازی با یهود"!! هموار کنند؛ خطبه‌های "عبدالرحمن السدیس" خطیب مسجد الحرام در مکه مکرمه و اظهاراتش درباره روابط دوستانه نبی اکرم( ص) با یهودیان موید این واقعیت است.

اگر چراغ سبز ترکی و پسرعمویش، محمد بن‌سلمان نبود "محمد العیسی" وزیر دادگستری سابق عربستان و دبیرکل فعلی "انجمن جهان اسلامی" در این کشور هرگز نمی‌توانست با حضور در اردوگاه "آشویتس" لهستان، به آنچه "قربانیان هولوکاست" خوانده می‌شود، ادای احترام کنند.

اگر تلاش‌های ترکی و محمد بن‌سلمان در روند عادی‌سازی را نادیده بگیریم، آیا می‌توان دیدار ملک سلمان با "دیوید روزن" خاخام دارای تابعیت صهیونیستی را در قصر پادشاهی سعودی در ریاض نادیده گرفت؟! از این‌رو نمی‌توان از ترکی انتظار داشت که از شنیدن عادی‌سازی بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی، مانند پدرش دلسرد و ناراحت شود ولی می‌توان از او انتظار داشت دروغ بگوید و به این شکل وقیحانه دورویی کند.

پربیننده ترین خبرها