افشاگری نخست‌وزیر یمن از میزان دخالت آمریکا در یمن قبل از انقلاب

افشاگری نخست‌وزیر یمن از میزان دخالت آمریکا در یمن قبل از انقلاب
شنبه 5 مهر 1399 - 09:50

نخست‌‌وزیر دولت نجات ملی یمن ضمن تشریح مداخلات آمریکا در یمن قبل از انقلاب 21 سپتامبر ۲۰۱۴، اعلام کرد، آمریکا و ائتلاف متجاوز دنبال تجزیه یمن با هدف تسهیل ادغام آن در پروژه غربی هستند.

العالم - یمن

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن به مناسبت سالگرد ۲۱ سپتامبر گفت‌وگویی با شبکه «المسیره» یمن انجام داد.

وی گفت، قبل از انقلاب ۲۱ سپتامبر بسیاری از مقامات دولتی وظایف روزانه خود را در سفارتخانه‌های کشورهای دیگر انجام می‌دادند. انقلاب مذکور یک انقلاب مردمی یمن با حضور تمام طیف‌ها بود و واقعیت، دروغ بودن ادعاهای ائتلاف متجاوز را مبنی بر اینکه این انقلاب یک انقلاب فرقه‌ای (مذهبی) است، فاش کرد.

بن‌حبتور ضمن اشاره به اینکه برخی طرف‌های حاضر در گفت‌وگوهای ملی سال ۲۰۱۳ از خارج هدایت می‌‎شدند، ادامه داد، قبل از انقلاب ۲۱ سپتامبر عده‌ای تعمدا برای نابودی سازمان‌های نظامی تلاش می‌کردند گویا آنها برای روز تجاوز به یمن آماده می‌شدند؛ برخی سفرا آشکارا می‌گفتند «به موشک‌های دور برد، «اسکاد» و غیره چه نیازی دارید؟ شما به بیشتر از پلیس نیاز ندارید».

وی سپس فاش کرد: سران مذاکره‌کننده در منزل «عبد ربه منصور هادی» (رئیس دولت مستعفی) جمع می‌شدند اما این نشست‌ها بدون حضور «علی محسن الاحمر» (معاون هادی)، «حمید الاحمر» (از اعضای ارشد حزب اصلاح) و سفیر آمریکا ممنوع بود. سیطره و دخالت آمریکایی‌ها به جایی رسیده بود که به همراه رژیم سابق در جستجوی راهی برای عادی‌سازی [روابط یمن] با دشمن اسرائیلی بودند. انتخاب برخی افراد برای نخست‌وزیری توسط آمریکایی‌ها بر اساس ارتباط این افراد با سفیر آمریکا بود.

بن‌حبتور در ادامه گفت، زمانی که استاندار عدن بوده سران متجاوز به وی پیشنهاد فرماندهی آنچه «مقاومت» می‌نامیده‌اند، داده‌اند اما آن را رد کرده است.

وی افزود، تمامی کسانی که در آن زمان سلاح به دست داشتند از القاعده، داعش یا اوباش‌های خیابانی بودند؛ القاعده و داعش ساخته دست آمریکا هستند و تنها مقاومت مردمی قادر به شکست آن است همان اتفاقی که در عراق، سوریه و لبنان رخ داد.

بن‌حبتور تأکید کرد: زمانی که استاندار عدن بودم به سران حزب اصلاح (وابسته به دولت مستعفی) گفتم تعدادی از وابستگان به داعش و القاعده در اردوگاه تجزیه‌طلبان می‌نشستند، به من گفتند «رهایشان کن به آنها نیاز پیدا می‌کنیم»؛ این دلیل دیگری مبنی بر هماهنگی میان طرفین است.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی سپس گفت، وجود عبد ربه به نفع سعودی و امارت است زیرا با هر آنچه که می‌خواهند موافق است و نشست به حضور نظامیان صهیونیست در «میون» و «سقطری» سکوت می‌کند؛ آمریکایی‌ها دنبال تجزیه یمن هستند تا ادغام آن در پروژه غربی راحت‌تر انجام شود.

وی ضمن اعلام اینکه انقلاب ۲۱ سپتامبر طرح تجزیه یمن را ناکام گذاشت، افزود، اعلام تجاوز به یمن از آمریکا دلیلی بر آن است که تجاوزی آمریکایی است و مزدوران منطقه‌ای در حال اجرای دستورات واشنگتن هستند. ائتلاف متجاوز دنبال تجزیه یمن، قطع حمایت آن از فلسطین و تبدیل کردن آن به حیاط خلوت کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

بن‌حبتور دو هزار روز ایستادگی در برابر حملات ائتلاف سعودی را یک پیروزی برای یمن در تمام سطوح خواند و افزود: ما به توانایی و جوانان خود که سلاح‌های منحصر به فرد تولید می‌کنند، تکیه داریم.

وی تأکید کرد: غافلگیری‎هایی در زمینه صنعت نظامی داریم که جهان را شگفت‌زده خواهد کرد.

بن‌حبتور شکست عناصر تکفیری در منطقه «قیفه» استان بیضاء را دلیلی بر صدق گفته نیروهای مسلح یمن مبنی بر پاکسازی خاک این کشور از تروریست‌ها دانست و افزود، سلاح‌ها و کتابهای کشف شده در پناهگاه‌های داعش و القاعده بر ارتباط محکم آنها با سعودی صحه گذاشت.

وی تأکید کرد، بیرون کردن مزدوران از مأرب شکست پروژه تجزیه‌طلبانه غربی بود و صنعاء در تصمیم خود برای پاکسازی تمام خاک یمن و نیز آزادسازی سقطری از اشغالگری اماراتی-سعودی مصمم است.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن ادامه داد، اصل پروژه سعودی-اماراتی در مناطق جنوب یمن اشغالگری و تجزیه آن است و هر کسی در آنجا به این اشغالگری اعتراض کند به بدترین شکل ممکن شکنجه می‎‌شود اما علیرغم همه اینها، نشانه‌های مقاومت در مناطق جنوبی پدیدار شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها