نظرسنجی شبکه العالم | آیا آمریکا برای خروج کامل از عراق آماده می شود؟

نظرسنجی شبکه العالم | آیا آمریکا برای خروج کامل از عراق آماده می شود؟
دوشنبه 7 مهر 1399 - 19:45

شماری از کاربران شبکه های اجتماعی عراق سخنان وزیر امور خارجه آمریکا درباره بستن سفارت آمریکا در بغداد را جدی دانستند اما برخی آن را فریبکاری و نوعی تبلیغات توصیف کردند.

العالم – عراق

حساب کاربری شبکه العالم در فیسبوک که نزیک به 6 میلیون دنبال کننده دارد از کاربران در مورد تحولات عراق پیرامون تهدید پمپئو به بستن سفارت آمریکا در بغداد پرسیده است.

در این پست العالم آمده است است: «پس از سخنان وزیر امور خارجه آمریکا درباره بستن سفارت آمریکا در بغداد
به نظر شما
آیا آمریکا سفارت خود را برای فراهم کردن زمینه خروج کاملش از عراق خواهد بست؟
1 – آری
2 - خیر
»

کاربران در بخش نظرات به این سوال پاسخ دادند، شماری از آنها معتقد که این سخنان برای فریب دادن افکار عمومی عراق است به این دلیل که تا وقتی آمریکا منابع عراق را غارت می کند به این راحتی از آن خارج نمی شود.

این کاربران تاکید نمودند که سفارت آمریکا سفارت نیست بلکه لانه جاسوسی و پایگاهی پر از سلاح سنگین است به همین دلیل محال است که آمریکا این مکان که به وسیله آن علیه مردم عراق جاسوسی کرده و در این کشور فتنه و جنگ ایجاد می کند را تعطیل کند و از آنجا برود.

اما برخی دیگر از کاربران معتقدند که خروج آمریکا از عراق حتمی است و مساله فقط مساله زمان است به ویژه که آمریکا بسیار ضعیف شده و این آخرین نفس‌هایش در عراق است و با خواری و خفت این کشور را ترک خواهد کرد.

عده ای دیگر از کاربران این موضوع را بررسی کردند که چرا سفیر آمریکا در قدم اول به اربیل رفته است، هرچند این خبر که صبح امروز شماری از رسانه های اماراتی و سعودی آن را منتشر کردند توسط هیچ مقام رسمی تایید نشده است اما واکنش های زیادی را به همراه داشته است.

کاربری معتقد است که این رفتار سفیر آمریکا اگر صحت داشته باشد، توهینی آشکار به حاکمیت عراق است، عده ای دیگر از کاربران نیز زیر نظر وی نوشته اند که این اقدام را می‌توان حاوی نوعی پیام تهدیدآمیز از سوی آمریکا برای عراق دانست که در صورت عدم اهتمام به خواست‌های آمریکا اقلیم قابلیت جایگزینی بغداد را دارد!

این در حالی است که چنین تهدیدی مسبوق به سابقه است اما اینکه آمریکا از چنین تهدیدی به نتیجه مورد نظر خویش برسد محل تامل جدی است.

پربیننده ترین خبرها