اختصاصی العالم | رهبر بحرینی: عادی‌سازی با رژیم اشغالگر نمایشی مضحک است/ خیانت آل‌خلیفه بدون پاسخ نمی‌ماند

اختصاصی العالم | رهبر بحرینی: عادی‌سازی با رژیم اشغالگر نمایشی مضحک است/ خیانت آل‌خلیفه بدون پاسخ نمی‌ماند
دوشنبه 7 مهر 1399 - 20:13

معاون دبیرکل جمعیت ملی- اسلامی "الوفاق" در بحرین خاطرنشان کرد، عادی‌سازی بحرین و دیگر رژیم‌های مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی نمایشی مضحک است که حق مشروع فلسطینیان را فروخت.

العالم- بحرین

"شیخ حسین الدیهی" در گفت‌وگویی ویژه با تلویزیون العالم گفت: "کسی که تاریخ نظام بحرین را مطالعه کند، متوجه می‌شود که عادی‌سازی این نظام با رژیم اشغالگر اسرائیل اتفاقی آنی نبوده است بلکه این عادی‌سازی سال‌ها به صورت محرمانه در جریان بوده و آل خلیفه با برخی از رهبران اسرائیلی روابطی گرم و صمیمی دارند.

شیخ الدیهی تصریح کرد، نظام بحرین با رژیم اسرائیل دهه‌ها 80 و 90 همکاری امنیتی دارد و روابط دوجانبه آنها ریشه‌دار است و بر خلاف آنچه ادعا می‌کنند نوظهور نیست، این عادی‌سازی به دلیل نیاز دولت آمریکا علنی شده است.

وی خاطرنشان کرد، بحران‌های اقتصادی فراروی "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری و بقایش در کاخ سفید را تهدید می‌کند، افزون بر این، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل نیز از بحران‌های اقتصادی، مردمی و قضایی رنج می‌برد. رژیم بحرین نیز دارای بحران‌ها و چالش‌های عدیده‌ای، در سطوح سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی است. لذا بهای نجات نتانیاهو و ترامپ از این بحران‌ها با ارائه سناریوی عادی‌سازی با رژیم‌های عربی، که به عروسک خیمه‌شب‌بازی آنها تبدیل شده‌اند، تکمیل می‌شود؛ سناریویی که شعار آن "صلح مقابل صلح" ادعا شده است.

رژیم‌های سازشکار در گرداب عادی‌سازی غرق خواهند شد

معاون دبیرکل الوفاق این عادی‌سازی را معامله شکست‌خورده توصیف کرد و گفت که ترامپ و نتانیاهو هرگز نجات نخواهند یافت بلکه رژیم‌های سازشکار در گرداب عادی‌سازی غرق خواهند شد.

وی افزود، نظام بحرین بر این زعم است که از عادی‌سازی با اسرائیل سود خواهد بُرد. در حالی‌که نه تنها این عادی‌سازی دستاوردی برای آن نخواهد داشت بلکه آن را در گرداب اسرائیل فرو خواهد برد و سود و دستاوردهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی آن نصیب و بهره اسرائیل خواهد شد.

شیخ الدیهی متذکر شد، ملت بحرین به رغم تحمل ظلم و ستم رژیم آل خلیفه، علیه این عادی‌سازی با اسرائیل خیزش و با فروش قضیه ملت فلسطین مخالفت کرده‌اند.

وی تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به عادی‌سازی آل‌خلیفه با صهیونیست‌ها را خودجوش توصیف کرد و اظهار داشت این تظاهرات مردمی در چارچوب دفاع از سرزمین فلسطین و همبستگی با ملت فلسطین برگزار می‌شود؛ هر چند که این تظاهرات از سوی نیروهای امنیتی نظام سرکوب و معترضان بازداشت می‌شود.

آل خلیفه با هرگونه مخالفت با عادی سازی حتی در شبکه های اجتماعی برخورد می کند

شیخ الدیهی گفت: رژیم بحرین تهدید کرده که حتی کاربران شبکه های اجتماعی در تویتر و فیسبوک را در صورت مخالفت با عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی محاکمه خواهد کرد اما مردم بحرین ترسی از این تهدیدان نداشته و رژیم را به چالش کشیده اند.

وی افزود که مردم بحرین از ابتدا از آرمان فلسطین حمایت کرده و آن را مساله مرکزی خود می دانند لذا با همکاری گروههای فلسطینی و عربی طرحی برای مقابله با عادی سازی و حضور اسرائیل در منطقه طراحی کردند.

الدیهی ادامه داد که رژیم آل خلیفه می کوشد اینگونه وانمود کند که به این دلیل اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده است که اوضاع کشور به ویژه اوضاع اقتصادی را بهبود بخشد تا به این شکل بر مشکلات اقتصادی و امنیتی کشور و زندانی کردن فعالان و مدافعان حقوق بشر سرپوش بگذارد.

وی تصریح کرد که رژیم بحرین به جای همکاری با رژیم صهیونیستی که اراضی مردم فلسطین را غصب و جوانان فلسطینی را به قتل رسانده است، باید با همکاری مردم بحرین و امت اسلامی، مشکلات داخلی وخارجی خود را حل کند.

مردم بحرین اجازه نمی دهند عادی سازی رابطه رژیم با دشمن اسرائیلی به سرانجام برسد

الدیهی گفت: مردم بحرین اجازه نمی دهند عادی سازی رابطه رژیم با دشمن اسرائیلی به سرانجام برسد و با تمام امکانات با آن مقابله خواهند کرد، به ویژه که بر خلاف تبلیغات رژیم اسرائیلی، عادی سازی اقتصادی، فرهنگی یا اجتماعی میان رژیم صهیونیستی و بحرین وجود ندارد و این عادی سازی سیاسی نیز باعث نمی شود که دشمن صهیونیستی به دوست ما تبدیل شود.

رژیم بحرین می کوشد، ایران را دشمن و اسرائیل را دوست جلوه دهد

این روحانی بحرینی ادامه داد: رژیم بحرین می کوشد، ایران را دشمن و اسرائیل را دوست جلوه دهد اما این اقدام باعث فریب خوردن مردم بحرین نمی شود که به خوبی می دانند ایران دشمن نیست بلکه اسرائیل دشمن است، و رژیمی که منافع مردم بحرین و ثبات منطقه را تهدید می کند، فقط اسرائیل است.

الدیهی یادآور شد: رژیم صهیونیستی بدون چراغ سبز سعودی آمریکایی نمی توانست اقدام به عادی سازی کند، مانند سرکوب انقلاب مردم بحرین، زندانی کردن شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق، محاصره خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم، بازداشت گسترده جوانان بحرینی و صدور احکام ظالمانه علیه آنان، که همگی با چراغ سبز آمریکایی سعودی انجام شد. لذا رژیم آل خلیفه برای جبران این چراغ سبز، اقدام به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی کرد تا به ترامپ برای پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا کمک کند.

وی گفت که به رغم کمک اطلاعاتی اسرائیل به آل خلیفه از طریق فروش دستگاه‌های جاسوسی، این اقدام باعث ایجاد امنیت و ثبات در بحرین نشد چرا که امنیت سیاسی و اقتصادی فقط با مشارکت سیاسی مردم بحرین و تحقق دمکراسی برقرار خواهد شد.

الدیهی گفت که تا وقتی مردم بحرین از ظلم رنج می برند، در برابر رژیم سکوت نخواهند کرد و انتفاضه مردمی استمرار خواهد یافت.

وی تصریح کرد که مردم بحرین، رژیم صهیونیستی را در سطوح اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تحریم خواهند کرد و هرگز به نتانیاهو و صهیونیستها اجازه نمی دهند در این کشور جای پایی داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها