خون عراقی ها برای همدیگر حرام است...؛ نَفَس های آخر مقتول

خون عراقی ها برای همدیگر حرام است...؛ نَفَس های آخر مقتول
سه شنبه 8 مهر 1399 - 18:07

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه ای از حمله گروه های مسلح با دو موشک به خانه ای در بغداد و کشتن 5 عضو بزرگ و کوچک این خانواده خبر داده است.

العالم - درگوشی

در مشروح این خبر آمده است که دو موشک به خانه ای در منطقه رضوانیه در غرب بغداد اصابت و آن را کاملاً ویران کرد که باعث شهادت 3 کودک و 2 زن و زخمی شدن 2 کودک شد. موشک ها از منطقه الجهاد نزدیک فرودگاه بغداد شلیک شد. مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق هم دستور بازداشت مأموران امنیتی منطقه به جرم کوتاهی در انجام وظایف خود و آغاز عملیات پیگرد جنایتکاران را صادر کرد.

الکاظمی در دستور خود اعلام کرد: دولت عراق امروز با خطر بزرگ افتادن اسلحه به دست افراد متفرقه مواجه است که این خطر امنیت و آرامش کشور را تهدید می کند. دستگاه های امنیتی با تمام توان خود برای اجرای قانون و حفظ جان مردم و تشدید حفاظت از هیئت های دیپلماتیک و پیگرد گروه های قانون شکن تلاش می کنند.

ستاد اطلاعات امنیتی نیز در بیانیه ای اعلام کرد: در زمانی که دولت و نیروهای امنیتی نهایت تلاش خود را برای تأمین منافع شهروندان و حفاظت از آنها و اجرای قانون و حفظ آسایش عمومی می کنند، گروه های تبهکار و قانون شکن به اقدامات وحشیانه و جنایات خود در حق شهروندان برای ایجاد آشوب و ارعاب مردم ادامه می دهند.

به آتش کشیدن عراق برای بهره برداری آمریکا

معلوم است که این اقدامات تروریستی توسط گروه هایی انجام می شود که وابسته به بدخواهان عراق هستند کسانی که درپی برهم زدن اوضاع داخلی این کشور و تحریک افکار عمومی علیه یک قشر خاص و مبارزان آزادیخواه هستند و بهرۀ این اقدامات را اشغالگران آمریکایی می برند اشغالگرانی که سناریوی شیطانی خود را در عراق اجراء می کنند و دولت بغداد را با تهدیدهای مکرر زیر فشارهای سیاسی گذاشته اند و همچنین شایعاتی را مانند بستن سفارت آمریکا و انتقال آن به اربیل، انتقال برخی از سفارت های اروپایی از بغداد و خروج سفیر آمریکا از عراق منتشر می کنند.

طبق نظرسنجی که شبکه خبری العالم از طریق شبکه های اجتماعی انجام داد، اکثریت عراقی ها و ناظران بی طرف و کارشناسان امور عراق معتقدند که اظهارات آمریکایی ها برای فریفتن عراقی ها و گمراه کردن افکار عمومی است. برخی دیگر نیز معتقدند که آمریکا همیشه درپی اشغال عراق برای چپاول منابع و ثروت هایش بوده و به این راحتی این کشور را ترک نمی کند و اظهارات مقامات آمریکایی درباره عراق فریبکارانه و گمراه کننده است.

ناظران و همه گروه های ملی عراق معتقدند که این اقدامات تروریستی که ضد امنیت کشور و مقاومت انجام می گیرد، هدفی بجز تأمین منافع اشغالگران آمریکایی ندارد اشغالگرانی که امروز بین عراقی ها تفرقه افکنی می کنند تا نقشه های خود را اجرا کنند. نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و دیگر احزاب عراق نیز به این نکته اشاره کردند و از دولت عراق خواستند که عاملان جنایت منطقه رضوانیه را شناسایی و محاکمه کنند.

آیا آمریکا پیش از فرار از عراق درپی تخریب عراق به روش جنگ داخلی است؟

ناگفته نماند که سفارت آمریکا لانۀ جاسوسی و انبار تسلیحات سنگین و تجهیزات جاسوسی است و واشنگتن از سفارت خود به عنوان محل جاسوسی استفاده می کند و غیر ممکن است که لانۀ جاسوسی خود را تعطیل کند و از عراق خارج شود زیرا هدفش فتنه انگیزی و جنگ افروزی توسط کسانی است که مردم عراق آنها را "اشرار" و مزدوران تروریست می خوانند افرادی که در زمان حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق نحوه استفاده از انواع اسلحه و مواد منفجره را آموزش دیدند.

سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر می گوید گروههای مشکوکی در صدد ملتهب کردن وضعیت و به خطر انداختن صلح داخلی هستند و از همه خواست پیش از اینکه کشور را به جنگ داخلی سوق دهند یا درگیری شیعیان یا جنگهای قومیتی راه بیاندازند با خردورزی و عشق به وطن اقدام کنند.

دونالد ترامپ نامزد انتخابات امریکا برای به دست آوردن رای بیشتر در صدد ناامن کردن جهان و عراق است. سخنان شیخ اکرم الکعبی دبیر کل جنبش نجبا عراق، بهترین دلیل بر اقدامات تحریک آمیز امریکا در عراق است :" فریاد دشمنان نشانه پیروزی مقاومت است " پس از تهدیدات ناامید کننده وزیر امور خارجه امریکا به خوبی مشخص شد که مقتول نفس های آخر را می کشد و این تهدیدات بیانگر به ثمر نشستن تلاش های مقاومت برای آزادسازی عراق و بازگردان حاکمیت به یغما رفته آن توسط آمریکاست. تهدیدات دشمن ما را نمی ترساند و ما با امید به آینده و دست یافتن به پیروزی یا شهادت قدم در این راه گذاشته ایم.

پربیننده ترین خبرها