مناظره ترامپ-بایدن چهره زشت و مخوف آمریکا را آشکارتر کرد

مناظره ترامپ-بایدن چهره زشت و مخوف آمریکا را آشکارتر کرد
پنج‌شنبه 10 مهر 1399 - 17:17

اولین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و جو بایدن نامزد دمکراتها باعث ناامیدی شدید مردم آمریکا شد چرا که طرفین از الفاظی استفاده کردند که در تاریخ مناظرات 6 دهه اخیر این کشور بی سابقه بود.

العالم درگوشی

ترامپ این مناظره را به یک سیرک تبدیل کرد و کوشید با قطع مکرر حرف بایدن، وی را به چالش بکشد و بایدن نیز از الفاظی توهین آمیز مانند دهنت را ببند و دلقک علیه ترامپ استفاده کرد.

این موضوع نشان دهنده واقعیت اجتماعی و سیاسی آمریکا است که نشان می دهد ترامپ شخصی تمامیت خواه و دیکتاتور صفت بوده و اجازه حرف زدن به رقبا و مخالفانش را نمی دهد.

از سوی دیگر، این مناظره که مملو از دشنام و اتهام پراکنی بود، نشان دهنده بی نزاکتی و سقوط اخلاقی جامعه آمریکاست.

موضوع دیگر آن است که در این مناظره مسائل حساسی مانند مبارزه با کرونا، بحران در زمینه بیمه درمانی، مشکل آب و هوا و مساله مهاجرین به صورت جدی مطرح نشد و بیشتر مسائل فرعی و پیش پا افتاده در آن بیان شد.

مساله مهم دیگر، حضور راستگرایان افراطی در این مناظره است که معتقدند نژاد سفید از تمام مردم برتر است و دونالد ترامپ گفت که اطمینان نمی دهد که آنان در انتخابات اقدامات غیرمسالمت آمیز انجام ندهند.

همزمان، ترامپ گفت که در صورت شکست در انتخابات آتی، مشخص می شود که در انتخابات تقلب شده که این پیشداوری، به باور بسیاری از کارشناسان، اقدامی غیردمکراتیک و دیکتاتورمآبانه است.

کارشناسان معتقدند که این مناظره ثابت کرد که دمکراسی که آمریکا مدعی آن است، در حال ویرانی است به همین دلیل، توماس فردمن روزنامه نگار معروف آمریکایی گفت که ترامپ با این سخنان، مردم آمریکا را بر سر دو راهی انتخاب مجددش یا انهدام آمریکا قرار داده و به این صورت، چهره ای ترسناک از آینده اجتماعی و سیاسی آمریکا به جهانیان و به ویژه مردم کشورش ارائه داد.

پربیننده ترین خبرها