حماس خطاب به فتح: با وحدت می‌توانیم آرزوهای ملت فلسطین را محقق کنیم

حماس خطاب به فتح: با وحدت می‌توانیم آرزوهای ملت فلسطین را محقق کنیم
جمعه 11 مهر 1399 - 20:36

جنبش حماس طی بیانیه‌ای از اقدام دیروز کمیته مرکزی فتح در تصویب توافقات بین این دو جنبش، وحدت ملی را عامل قوی در تحقق اهداف و آرزوهای ملت فلسطین دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از اقدام جنبش فتح فلسطین در موافقت با توافقات بین این دو جنبش و سایر گروه‌های فلسطینی و تصویب این توافقات استقبال کرد.

حماس در واکنش به این اقدام دیروز فتح امروز جمعه طی بیانیه‌ای این اقدام را ستود و گفت که «ما در جنبش حماس این روح ملی‌گرایی را که در بیانیه دیروز کمیته مرکزی فتح به ریاست برادر ابو مازن بود، ارج می‌نهیم و تأکید داریم که حماس در مسیر تحقق وحدت و مشارکت ملی کامل گام خواهد برداشت و ملزم به تسریع در اجرا و عملی کردن خروجی‌ها و تصمیمات نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی که سوم سپتامبر در لبنان برگزار شد، هست».

در بیانیه حماس همچنین آمده است: «ما با وحدت ملی می‌توانیم توطئه‌ها و معامله‌های مشکوک را ناکام گذاشته و آرزوی ملت خود در آزادسازی اراضی، بازگشت به سرزمین‌مان و استقلال فلسطین را محقق کنیم».

کمیته مرکزی فتح دیروز پنجشنبه طی نشستی به ریاست محمود عباس (ابو مازن) در رام‌الله، بر موضع ثابت و آشکار فلسطین در مخالفت با همه توطئه‌ها برای نابودی مسئله فلسطین تاکید کرد که از جمله این توطئه‌ها، طرح آمریکایی معامله قرن، طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق(اشغال) کرانه باختری و همچنین عادی سازی مجانی با رژیم اشغالگر اعلام شد.

در این جلسه همچنین تحولات فلسطین و آنچه مربوط به روند آشتی ملی و تلاش‌های سیاسی رهبران فلسطینی برای دفاع از حقوق ملت فلسطین در دستیابی به استقلال و آزادی است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

کمیته مرکزی فلسطین تاکید کرد که مقاومت فلسطین همه توطئه‌های رژیم اشغالگر برای الحاق زمین‌های فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی را ناکام گذاشته است و تاکید می‌کند که صلح عادلانه و فراگیر فقط از طریق اجرای قوانین و قطعنامه‌های بین المللی و اجرای کامل صلح عربی ممکن است که شامل پایان اشغالگری و تشکیل کشور فلسطینی قبل از هر گونه عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل است.

فارس

پربیننده ترین خبرها