پس از دیدار با بلاسخارت ... ابوفدک مایه افتخار شبکه الحره

پس از دیدار با بلاسخارت ... ابوفدک مایه افتخار شبکه الحره
يکشنبه 13 مهر 1399 - 07:47

در پی انتقاد شبکه آمریکایی "الحره ـ عراق" به عبدالعزیز المحمداوی (ابوفدک) رییس هیات حشد الشعبی عراق به سبب دیدارش با هینیس بلاسخارت نماینده سازمان ملل در عراق در مقر هیات حشد الشعبی در بغداد، مردم عراق شبکه الحره را آماج حملات خود قرار دادند.

العالم ـ عراق

سازمان ملل پس ازدیدار روز گذشته بلاسخارت با ابوفدک تاکید کرد که ما به منظور تحقق صلح با بسیاری از شخصیت‌های بانفوذ تعامل می کنیم. عراق از این امر مستثنی نیست. گفتگو تنها راه حل است. ایجاد ترس و هراس و خشونت هیچ گاه باعث پیشبرد امور نشده است.

هیات حشد الشعبی عراق نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد که در این دیدار تحولات اوضاع امنیتی در کشور و مساله تعقیب عناصر باقیمانده داعش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عبدالعزیز المحمداوی (ابوفدک) گفت: هیات حشد الشعبی یک نهاد رسمی و مرتبط با دولت عراق و تابع تصمیمات فرمانده کل نیروهای مسلح کشور است.

او بر لزوم حمایت از دولت و عمل به تصمیمات آن تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که حشدالشعبی به تلاشهای خود برای مبارزه با تروریسم و بازگرداندن خانواده های آواره ادامه می دهد و برای پایان دادن به پرونده آوارگان درعراق دست به تلاشهای بسیاری می زند.

مردم عراق به شبکه آمریکایی الحره ـ عراق هشدار دادند که هدف گرفتن ابوفدک از رهبران حشد الشعبی ممکن است باعث تخریب دفترش در بغداد شود؛ اتفاقی که پیش از این هنگام اهانت به مرجعیت عالی عراق رخ داد. کاربران شبکه های اجتماعی از دولت عراق خواستند تا این شبکه را از کشور خارج و دفاتر آن را تعطیل کنند.

شبکه الحره نیز بلاسخارت را به سبب دیدار با ابوفدک به شدت مورد انتقاد قرار داد و او را به خیانت متهم کرد. مردم عراق اما با راه اندازی هشتگ "ابوفدک افتخاری برای الحره است"، فقط طی چند ساعت این هشتگ در کشور ترند شد.

احمد الفراتی توییت کرد: هنگام دیدار با موتورسیکلت های خود در صدد ورود به نجف و فتنه انگیزی بودند اما براداران ما در حشد الشعبی با آنها مقابله کردند و تمام آنها دستگیر شدند و به طرفهای ذیربط تحویل داده شدند.

کاربری با نام «کیان بغداد» نیز به شبکه الحره هشدار داد و گفت آنچه که قبلا برای شبکه شما اتفاق افتاد را به خاطر می آورید؛ الان نیز مراقب باشید.

Mazen Abbas نوشت: آنها رسانه های زرد هستند . فعالان رسانه ای بدون عزت و کرامت. بر تفرقه افکنی میان مردم عراق تاکید می کنند.

میثم السید با اشاره به اینکه دیدار بلاسخارت نوعی اقدام امریکا و سازمان ملل در به رسمیت شناختن مشروعیت حشد الشعبی است، در توییتر نوشت: امریکا با تروریست‌ها مذاکره نمی کند امریکا با شخصیتهای قوی و قدرتمند مذاکره می کند.

یک کاربر نیز نوشت: یک شبکه امریکایی نهاد رسمی را به سخره می گیرد!؟ این شبکه باید دادگاهی شود.

کاربر دیگری توییت کرد که حداقل کاری که افراد شریف و آزاده باید انجام دهند، محکوم کردن اقدام این شبکه و تعطیل کردن دفاتر آن است.

پربیننده ترین خبرها