اختلاف 10 درصدی بایدن و ترامپ بر اساس آخرین نظرسنجی

اختلاف 10 درصدی بایدن و ترامپ بر اساس آخرین نظرسنجی
يکشنبه 13 مهر 1399 - 13:56

ابتلای دونالد ترامپ به کووید-19، فاصله جو بایدن را با وی افزایش داده است.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، بر اساس نتایج نظرسنجی رویترز و ایپسوس که روز یکشنبه منتشر شد، پس از ابتلای دونالد ترامپ -- رئیس‌جمهور آمریکا -- به بیماری کووید-19، جو بایدن -- رقیب دموکرات وی -- توانسته است اختلافش را با رئیس‌جمهور آمریکا به 10 درصد برساند. این رقم بیشترین اختلاف آن‌ها در یک بازه 30 روزه به شمار می‌رود.

بر اساس این نظرسنجی، 51 درصد از رأی‌دهندگان می‌گویند در انتخابات 3 نوامبر (13 آبان) به جو بایدن رأی می‌دهند و 41 درصد نیز از ترامپ پشتیبانی می‌کنند. 4 درصد از افراد می‌گویند به یک نامزد دیگر رأی می‌دهند و 4 درصد نیز می‌گویند هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته‌اند.

بر اساس این نظرسنجی اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند اگر ترامپ ویروس کرونا را جدی‌تر می‌گرفت، به کووید-19 مبتلا نمی‌شد. این نظرسنجی در روزهای جمعه و شنبه انجام شده است و از افزایش 1 تا 2 درصدی فاصله بایدن از ترامپ در قیاس با نظرسنجی‌های هفته‌های اخیر حکایت دارد.
رئیس‌جمهور 74 ساله آمریکا که در بیمارستان بستری شده است، بارها شدت شیوع ویروس کرونا را زیر سؤال برده و آن را پدیده‌ای نامیده است که خودش از بین خواهد رفت. او حتی هفته پیش و همزمان با ابتلای میلیون‌ها نفر به ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و کسب و کارها، از جو بایدن به دلیل استفاده از ماسک انتقاد کرد.

این در حالی است که علی‌رغم پیشتازی 10 درصدی بایدن، نظرسنجی‌های ایالتی حکایت از آن دارد که ترامپ در ایالت‌های تعیین‌کننده برای «مجمع برگزینندگان» (کالج الکترال) از محبوبیتی تقریباً برابر با نامزد حزب دموکرات برخوردار است. به همین دلیل، این پیشتازی تضمین‌کننده برتری نهایی بایدن بر ترامپ به شمار نمی‌رود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها