نگاه تردیدآمیز رسانه‌های آمریکایی به بیماری ترامپ/ دروغگوی سریالی کاخ سفید راست می گوید؟

نگاه تردیدآمیز رسانه‌های آمریکایی به بیماری ترامپ/ دروغگوی سریالی کاخ سفید راست می گوید؟
يکشنبه 13 مهر 1399 - 16:13

رسانه های لیبرال آمریکا به خبر ابتلای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به بیماری کووید ۱۹ در حالیکه او در شش ماه گذشته به عناوین مختلفی منکر این ویروس شده بود، با تردید می‌نگرند و با طرح پرسش‌های مختلف و با توجه به سوابق ترامپ در "دروغگویی"، آن را ترفندی انتخاباتی می‌دانند.

العالم_آمریکا

خبر ابتلای ترامپ به ویروس کرونا آنهم در حالیکه حدود یک ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مانده، در رسانه های آمریکایی و شبکه های اجتماعی با تردیدهایی مواجه شده است.

تارنمای خبری "لس آنجلس تایمز" در مورد این بدبینی که به سرعت افکار عمومی آمریکا را فراگرفت و در شبکه های اجتماعی این تردید هویدا شد، نوشت: ترامپ با اعلام مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹، پرسش ها بسیاری را با این خبر خود در آمریکا موجب شد.

روزنامه لیبرال لس آنجلس تایمز نوشت: در عرض چندساعت خبری که ترامپ آن ر ا از طریق حساب توئیتر خود منتشرکرد، عرصه سیاسی و کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا را تکان داد. بسیاری از رسانه های لیبرال در آمریکا با دیده تردید به این خبر نظر افکندند و از خود می پرسیدند: "دروغگوی سریالی کاخ سفید راست می گوید؟"

لس آنجلس تایمز نوشت: بسیاری از رسانه های لیبرال در آمریکا به تئوری توطئه از سوی ترامپ مظنون شده اند، چطور می تواند درست یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری و اینکه بنابر نظرسنجی ها وی در نخستین مناظره به جو بایدن رقیب دموکرات خود باخته است، این خبر درست باشد؛ ممکن است این یک ترفند باشد.

شبکه "ام.اس.ان.بی.سی": ترامپ دروغ های بسیاری گفته است.

از سویی دیگر شبکه خبری لیبرال آمریکایی "ام.اس.ان.بی.سی" نزدیک به طیف چپ دموکرات‌ها به دنبال انتشار خبر ابتلای ترامپ به کووید۱۹، "جوی آن راید" مجری این برنامه درباره واکنش مخاطبان خود به این خبر گفت: وی (ترامپ) بسیار دروغگو است، آیا وی این کار را به قصد گریز از مناظره ها انجام داده است .

رادیو فلادلفیا: تمامی شنوندگان ابتلای ترامپ را دروغی برای نباختن در انتخابات می دانند.

"جان اهرنس" تهیه کننده رادیو "دبلیو.اچ.وای.وای" دیگر رسانه لیبرال آمریکایی نیز در واکنش به توئیت ترامپ مبنی بر مثبت بودن نتیجه آزمایش وی به ویروس کرونا گفت: بنابر پیام هایی که از سوی شنوندگان خود دریافت کرده ۹۰ درصد آنها تاکید دارند که گفته شخص رئیس جمهوری یک "دروغ" است، این کار دستاویزی برای نباختن درانتخابات است و می‌خواهد نشان دهد ویروس کرونا چیز با اهمیتی نیست.

شبکه خبری "ای.بی.سی": شنیدن اخبار وضعیت بیماری ترامپ از پزشکانی به غیر از پزشک کاخ سفید

"ای.بی.سی" دیگر شبکه لیبرال آمریکایی نزدیک به دموکرات های آمریکا نیز با نگاه تردید آمیز به توئیت رئیس جمهوری که همگان وی را یک فرد دروغگو می دانند، نگریست و در ویژه برنامه "دیدگاه" (The View) از "جاناتان کارل" خبرنگار کهنه کار سیاسی پرسید که باید به این ابلاغ درباره سلامتی ترامپ باور داشت؟

کارل در پاسخ به این شبکه خبری گفت: شخصا ترجیح می دهم این اطلاعات را از پزشکانی مثلا تیم پزشکی بیمارستان "والتر رید" محلی که ترامپ اکنون در آن بستری است و نه لزوما پزشک کاخ سفید، دریافت کنم.

رادیو دالاس: این یک حقه سیاسی است

رادیوی موج اف ام "کی.کی.دی.ای" شهر دالاس ایالت تگزاس نیز روز جمعه گذشته در واکنش به خبری که ترامپ آن را درباره ابتلای خود به کووید ۱۹ نشر داده بود، گفت: چه کسی می‌داند که وی راست می‌گوید، این می‌تواند یک حقه سیاسی باشد.

ترامپ یازدهم مهرماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که تست‌های تشخیصی انجام گرفته از او و ملانیا همسرش، مثبت است و دوره قرنطینه خود را آغاز می‌کنند. ترامپ پیش از انجام تست و آگاهی به نتیجۀ آن، به سبب بیماری خانم هوپ هیکس یکی از نزدیک‌ترین مشاوران خود، تحت نظر قرار گرفته بود.

او در نخستین مناظره انتخاباتی، بایدن رقیب خود را به دلیل ماسک زدن مورد تمسخر قرار داد. او روز پنجنشنبه قبل از اعلام مبتلا شدن به کرونا در سخنرانی برای هواداران خود در پنسلوانیا که عمدتا ماسک نزده بودند، پرسید آیا آنها کسی را می‌شناسند که بیشتر از بایدن از ماسک خوشش بیاید.

اکنون بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، ترامپ به دنبال وخامت بیماری اش به بیمارستان نظامی " والتر رید" منتقل شده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا کنون از هفت میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عبور کرده که از این تعداد، بیش از ۲۱۴هزار نفر جان باخته اند. کارشناسان وضعیت کنونی بحرانی بهداشت در آمریکا را مستقیما متوجه سوء مدیریت و دادن اطلاعات و اظهارات نادرست در زمینه همه گیری ویروس کرونا می دانند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها