هشدار درباره حملات مجدد آمریکا به الحشد الشعبی در نوار مرزی با سوریه

هشدار درباره حملات مجدد آمریکا به الحشد الشعبی در نوار مرزی با سوریه
دوشنبه 14 مهر 1399 - 11:26

یک تحلیلگر امنیتی عراق درباره احتمال حمله تحریک آمیز و تنش‌آفرین مجدد آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در نوار مرزی با سوریه هشدار داد.

العالم - آمریکا

«علی الوائلی» تحلیلگر امنیتی عراق درباره اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی مستقر در نوار مرزی میان عراق و سوریه هشدار داد و پیش‌بینی کرد که نیروهای آمریکایی احتمالا بار دیگر بازی را از سر خواهند گرفت و پس از هدف قراردادن نیروهای الحشد مدعی می‌شوند که اشتباهی صورت گرفته است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: دولت باید کلیه عملیات‌های نظامی نیروهای خارجی در خاک عراق را به استثنای عملیات‌هایی که به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح انجام می‌شود، متوقف کند.

الوائلی توضیح داد: دولت آمریکا، پس از آنکه الحشد الشعبی در نبرد علیه داعش پیروز شد، حمله علیه این سازمان را آغاز کرد و هر از گاهی نیروهای این سازمان را به حمله به نیروهایش در مناطق مختلف و پایگاه‌های نظامی متعدد متهم کرد و همین بهانه موجب شده تا نیروهای الحشد الشعبی را در نوار مرزی با سوریه در تیررس جنگنده‌های خود قرار دهد.

این کارشناس امنیتی عراق افزود: دولت باید سیستم‌های پیشرفته نظارتی و راداری را در اختیار الحشد الشعبی قرار دهد تا این سازمان هرگونه تحرکات جنگنده‌های آمریکایی را رصد کند به‌ویژه که واشنگتن اغلب در مناطق مختلف الحشد الشعبی را هدف قرار می‌دهد و سپس این حمله خود را توجیه و اعلام می‌کند که مقرهای الحشد را به اشتباه نشانه گرفته است.

الحشد الشعبی با مشارکت دیگر ارکان نیروهای مسلح عراق طی دو سه سال اخیر با وجود اعلام پایان داعش در این کشور در جنگ با بقایای این گروهک تروریستی در مناطق حساس و راهبردی عراق بسیار موفق عمل کرده است تا جایی که توجیه ائتلاف بین المللی موسوم به مبارزه با داعش برای بقای خود در عراق به بهانه مبارزه با داعش را زیر سوال برده است.

کارشناسان معتقدند، نقش گروه‌های الحشد الشعبی عراق در مبارزه با داعش موجب ناکام ماندن نقشه آمریکا برای ماندن در عراق و تلاش برای تجزیه این کشور شده از همین رو در مقطع اخیر که تقاضای مردمی از دولت عراق برای اخراج نظامیان خارجی افزایش یافته، محور آمریکایی با پشتیبانی رسانه‌های خود درصدد تخریب چهره الحشد و حذف آن از عرصه عراق است.

این در حالی است که مردم عراق حضور نظامیان اشغالگر خارجی را عامل بی‌ثباتی کشورشان می‌دانند و به دنبال اقدام دی ماه سال ۱۳۹۸ آمریکا در نقض حاکمیت عراق و ترور شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی در عراق در حمله پهپادی تروریست‌های آمریکایی، پارلمان عراق طرح خروج نظامیان بیگانه از عراق را تصویب کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها