آخرین وضعیت جوی؛ پیش بینی شدت بارش‌ها در کشور/ بارش برف و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها

آخرین وضعیت جوی؛ پیش بینی شدت بارش‌ها در کشور/ بارش برف و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها
دوشنبه 14 مهر 1399 - 12:31

کارشناس سازمان هواشناسی از شدت گرفتن بارش‌ها طی امروز (دوشنبه) و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب‌ها در مسیل‌ها، آب گرفتگی، برخورد صاعقه و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی خبر داد.

العالم ـ ایران ـ علمی

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲ روز آینده برای شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه شمال شرق و غرب کشورهم با بارش پراکنده باران همراه است، ادامه داد: روز چهارشنبه بارش باران در سواحل دریای خزرو مناطق جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل ادامه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه به طور کلی این بارش‌ها تا آخرهفته با شدت و ضعف تداوم دارد، اظهار کرد: دریای خزر طی این مدت مواج و متلاطم است.

گودرزی متذکر شد: شدت بارش‌ها امروز که در مورد هشدار هم صادر کردیم، در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی افزایش می‌یابد.

وی افزود: شدت گرفتن بارش‌ها طی امروز احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب‌ها در مسیل‌ها، آب گرفتگی، برخورد صاعقه و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی را به همراه دارد که در این خصوص حتما باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی که با میزان گفت وگو کرده، با اشاره به اینکه از امروز تا پایان هفته در ارتفاعات البزر مرکزی و ارتفاعات شمال غرب انتظار بارش برف را داریم، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری است و بعد از ظهر افزایش ابر، بارش پراکنده باران و وزش باد را دارد و بیشینه دمای آن امروز ۲۶ و فردا به ۲۴ درجه سانتی گراد می‌رسد و در روز‌های سه‌شنبه شرایط بارندگی برای این استان مهیا است.

پربیننده ترین خبرها