هشدار شیوخ ساحل غربی یمن؛ صبرمان در قبال جنایات ائتلاف تمام شده است

هشدار شیوخ ساحل غربی یمن؛ صبرمان در قبال جنایات ائتلاف تمام شده است
سه شنبه 15 مهر 1399 - 14:49

شیوخ و بزرگان شهرهای ساحل غربی یمن در نشستی اعلام کردند، دیگر در قبال جنایت‌های ائتلاف آمریکایی-سعودی علیه زنان و کودکان استان «الحدیده» سکوت نخواهند کرد و صبرشان تمام شده است.

العالم - یمن

شیوخ، بزرگان و شخصیت‌های سرشناس شهرهای ساحل غربی یمن نشستی در شهر «بیت الفقیه» برگزار کردند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، در این نشست، سازمان ملل و تیم آن ویژه نظارت بر توافق الحدیده را مسؤول ادامه حملات «مزدوران» ائتلاف سعودی به ساحل غربی یمن دانستند.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: صبر ما در آستانه تمام شدن است و در قبال جنایت‌های ائتلاف آمریکایی-سعودی در حق کودکان و زنان در استان الحدیده زیاد سکوت نمی‌کنیم.

در این بیانیه بر لزوم فعال‌سازی سریع سازوکارهای مقابله با تجاوز آمریکایی-سعودی و نقض توافق سوئد تا اعلام جنگ علیه استان الحدیده تأکید شد.

شیوخ و بزرگان «تهامه» در این دیدار اعلام کردند، بیش از شش هزار نفر را که از صفوف مزدوران بازگشته‌اند با آغوش باز پذیرفته‌اند و گردان‌های نظامی از تهامه برای حمایت از الحدیده اعزام کرده‌اند.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۷ (شش دسامبر ۲۰۱۸) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ ۱۳ دسامبر ( ۲۲ آذرماه) با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان داد.

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه ۱۳۹۷ (۱۸ نوامبر ۲۰۱۸) وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها