فتح: توافقات سازش چراغ سبز به صهیونیست‌ها برای تداوم اقدامات متجاوزانه علیه ملت فلسطین است

فتح: توافقات سازش چراغ سبز به صهیونیست‌ها برای تداوم اقدامات متجاوزانه علیه ملت فلسطین است
سه شنبه 15 مهر 1399 - 21:16

عضو شورای انقلاب جنبش فتح در قدس اشغالی گفت: توافق خیانتکارانه میان امارات و بحرین با رژیم اشغالگر خنجری به مساله فلسطین و طرح فلسطینی و آرمان های فلسطین و در راس آنها قدس اشغالی زد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

حاتم عبدالقادر در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم در برنامه ضیف و حوار اظهار داشت: توافق خیانتکارانه همچنین موجب سرنگونی ابتکار صلح عربی است که به موجب آن هرگونه سازش با رژیم اشغالگر باید مبتنی بر تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شریف باشد.

وی افزود: سازش عربی در زمانی است که ملت فلسطین با حملات بی سابقه مانند گسترش شهرک سازی، یهودی سازی قدس، تجاوزگری علیه مقدسات و در راس آن مسجد الاقصی از سوی اشغالگران اسراییلی روبروست. توافقات سازش در زمانی صورت گرفت تا چراغ سبز بیشتری به صهیونیست ها برای ادامه دادن به تجاوزکاری های خود علیه ملت فلسطین بدهد.

این رهبر جنبش فتح تصریح کرد که عادی سازی در راستای آنچه که موسوم به معامله قرن و نیز در چارچوب یک طرح سیاسی امریکایی برای حذف مساله فلسطین و تبدیل آن به یک مساله امنیتی اقتصادی صورت می گیرد.

عبدالقادر گفت: سازش عربی به رییس جمهور آمریکا امتیازی داد که می تواند از آن برای انتخابات ریاست جمهوری بهره برداری کند. نتانیاهو نیز از این مساله برای خروج از بحران های خود استفاده کرد؛ اما این امر ضرری بزرگ برای مساله فلسطین و وحدت عربی به شمار می آید.

وی اظهار داشت که جنبش فتح نگران است که توافق خیانتکارانه که "توافق ابراهام" نیز نامیده می شود، تبعات منفی برای قدس و مسجد الاقصی داشته باشد زیرا این توافق امتیازاتی عرضه کرد که پیش از این حرام و ممنوع بود.

عبدالقادر همچنین هشدار داد که برخی گمان می کنند که سازش میان امارات و بحرین با رژیم اشغالگر ممکن است به مسجد الاقصی نیز کشیده شود؛ اما آنها اشتباه می کنند زیرا ملت فلسطین با هرگونه اقدام برای ضربه زدن به این مکان اسلامی و یا کنار زدن اردن از نظارت بر مسجد الاقصی مقابله خواهند کرد و به هیچ طرفی عربی یا غیر عربی اجازه داده نخواهد شد تا در امور مسجد الاقصی دخالت کند.

پربیننده ترین خبرها