خدمات رسانی 7 هزار داوطلب در کربلا به زائران به مناسبت اربعین حسینی

خدمات رسانی 7 هزار داوطلب در کربلا به زائران به مناسبت اربعین حسینی
پنج‌شنبه 17 مهر 1399 - 11:07

تولیت آستان مقدس امام حسین علیه السلام از مشارکت 7000 نیروی داوطلب از استان های مختلف عراق برای خدمت به زائران در مرقد امام حسین علیه السلام در زمان زیارت اربعین 1442 ه. خبر داد.

العالم - عراق

"فاضل عوز"، عضو هیئت مدیره آستان مقدس امام حسین علیه السلام در گفتگو با سایت رسمی گفت: بر اساس دستورات مراجع عالی قدر و تولیت آستان، شیخ عبد المهدی الکربلایی، بخش حراست با همکاری همه بخش های آستان مقدس و مشارکت بیش از 14000 نیرو و 7000 داوطلب از استان های مختلف عراق، به برگزاری این مراسم کمک می کنند.

وی افزود: داوطلبان پیش از این هم به بخش حراست در سال های گذشته به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین کمک کرده اند. شماری از این داوطلبان، پزشک و استان دانشگاه بودند که به ارائه خدمات پزشکی و خدماتی و امنیتی پرداختند و برخی دیگر هم در ورودی های اصلی با ارائه خدمات بازرسی، به ورود زائران به حرم کمک کردند. گروهی نیز به رفت و آمد زائران و حرکت دسته جات عزاداری کمک کردند.

گفتنی است مراسم اربعین امام حسین علیه السلام از جمله زیارت های میلیونی است که در استان کربلا در مرکز عراق رخ می دهد. در این مراسم مؤمنان از نقاط مختلف عراق و کشورهای دیگر برای زیارت حرم امام حسین علیه السلام و برادرش حضرت عباس علیه السلام راهی کربلا می شوند. اما امسال با توجه به شیوع ویروس کورونا در سراسر جهان، مقامات مسئول ناچار به ایجاد محدودیت برای پذیرش زائران غیر عراقی شده اند.

پربیننده ترین خبرها