جولان کرونا در کاخ سفید، تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا

جولان کرونا در کاخ سفید، تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا
پنج‌شنبه 17 مهر 1399 - 12:17

شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتشار خبر ابتلا مشاور مطبوعاتی مایک پنس به کرونا و احتمال مبتلا شدن معاون رئیس جمهوری آمریکا به این ویروس، تاکید کرد که کرونا اکنون در کاخ سفید سلامت بلندپایه‌ترین شخصیت‌های سیاسی آمریکا را با تهدید مواجه ساخته و این موضوع یک تهدید برای امنیت ملی این کشور به شمار می‌رود.

العالم - آمریکا

«سامانتا وینوگراد» (Samantha Vinograd) تحلیلگر مسائل امنیت ملی شبکه خبری سی‌ان‌ان روز دوشنبه در تحلیلی دراین باره به این شبکه گفت: شخص رئیس جمهوری آمریکا، معاون رئیس جمهوری و کارکنان کاخ سفید همواره از هدف‌های مهم به شمار می‌روند و به مخاطره افتادن جان و سلامتی این افراد تهدید امنیت ملی آمریکا به شمار می‌رود.

وینوگراد ادامه داد: مشاهده اینکه دونالد ترامپ و مایک پنس و سایر کارکنان کاخ سفید بدون ماسک و رعایت دستورالعمل‌های اولیه «مرکز درمان و پیش گیری بیماری» آمریکا (CDC) در انظار دیده می‌شوند، بسیار سوال برانگیز است.

این تحلیلگر مسائل امنیت ملی آمریکا افزود: کاخ سفید و به ویژه بخش‌هایی که رئیس جمهوری و معاون وی دفتر کار آن‌ها در آن واقع است، مکانی پر رفت و آمد و افراد به موارد زیادی از سطوح جمله دستگیره‌های در، پوشه‌ها و دیگر موارد، دست می‌زنند، رعایت نکردن دستورالعمل‌های اولیه می‌تواند سلامت کسانی که دراین مکان کار می‌کنند را به مخاطره افکند.

وی که پیش تر عضو سورای امنیت ملی کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما بود، ادامه داد: شخص رئیس جمهوری آمریکا و معاون وی باید از لحاظ فیزیکی قادر به آمدن بر سرکار و انجام مسئولیت‌های محوله خود باشند، اما با توجه به وجود ویروس کرونا در کاخ سفید که شاهد ابتلا برخی افراد نزدیک به این دو مقام هستیم، محافظت از سلامتی رئیس جمهوری و معاون وی کار بسیار سختی خواهد بود.

بازگشایی آمریکا و جولان کرونا در کاخ سفید

وینوگراد افزود: جالب این است که دونالد ترامپ درحالی اصرار بر بازگشایی آمریکا (از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی) دارد که اکنون شاهد جولان ویروس کرونا در درون کاخ سفید هستیم.

تهدید امنیت ملی آمریکا

وی به این شبکه خبری گفت: بنابراین ویروس کرونا بطور بالقوه‌ای دونالد ترامپ و مایک پنس معاون وی را در کاخ سفید تهدید می‌کند و این به معنای تهدید امنیت ملی آمریکا است؛ در حالی که برخی از مقامات کارگروه مقابله با ویروس کرونا که با شخص معاون رئیس جمهوری در ارتباط بودند از جمله دکتر «آنتونی فائوچی» اکنون به علت احتمال ابتلا به این ویروس خود را قرنطینه کرده‌اند، اما کاخ سفید رویه مخالف را در پیش گرفته است.

قرنطینه سه مقام ارشد پزشکی آمریکایی

سه مقام ارشد پزشکی آمریکا به دلیل تماس با افراد مبتلا به کرونا در کاخ سفید و احتمال ابتلا به این ویروس، خود را قرنطینه کردند.

«آنتونی فائوچی» عضو کارگروه مقابله با کرونا کاخ سفید، «رابرت ردفیلد» مدیر «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا (CDC) به دلیل «ارتباط کم‌خطر» با یک فرد مبتلا به کاخ سفید و «استفن هان» کمیسیونر «اداره غذا و داروی آمریکا» به علت تماس با فردی که آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شد، خود را به مدت دو هفته قرنطینه کردند.

«کیتی میلر» دبیر مطبوعاتی پنس که سخنگوی اصلی کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید نیز هست، ۱۹ اردیبهشت ماه آزمایش مثبت کرونا داد.

میلر که با «استیفن میلر» دستیار ارشد ترامپ و مشاور سیاست مهاجرت آمریکا ازدواج کرده است، بیشتر اوقات با پنس سفر می‌کند.

با افزایش احتمال مبتلا شدن ترامپ به کرونا، کاخ سفید همچنین اعلام کرد که برخلاف رویه سابق هفتگی، هم اکنون ترامپ و پنس روزانه مورد آزمایش کرونا قرار می‌گیرند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز چهار میلیون و ۱۸۰ هزار نفر گذشت که از این تعداد نزدیک به ۲۸۴هزار نفر جان باخته‌اند.

آمریکا نیز با بیش از یک میلیون و ۳۶۷هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا و بیش از ۸۰ هزار جان باخته، حدود یک سوم مبتلایان به این ویروس در جهان را به خود اختصاص داده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها