طنین «لبیک یا حسین» در جوار ضریح سیدالشهدا + فیلم

پنج‌شنبه 17 مهر 1399 - 18:04

امروز همزمان با اربعین حسینی، عاشقان سیدالشهدا (ع) از مسیرهای دور و نزدیک خود را به کربلا رسانده و با نوای لبیک یا حسین وارد حرم اباعبدالله الحسین (ع) شدند.

العالم- عراق

امروز همزمان با اربعین حسینی در حالی که به دلیل شیوع کرونا عراق به صورت محدود اقدام به پذیرش زائران خارجی کرد و ایرانیان نیز در این ایام به کربلا مشرف نشدند، حرم سیدالشهدا (ع) مملو از جمعیت است و عاشقان حسینی از نقاط دور و نزدیک به سوی ضریح سیدالشهدا (ع) مشرف می‌شوند.

عاشقان سیدالشهدا (ع) از بعد نماز صبح اربعین حسینی، با نوای لبیک یا حسین وارد حرم ارباب شدند و دست‌های نیاز را به سوی آسمان بلند و از خداوند حاجات خود را طلب کردند.

تا قبل از ظهر حرم مملو از جمعیت بود و در حالی که امکان تشرف به سوی ضریح امام حسین (ع) به سختی صورت می‌گرفت، اما عاشقان با صلوات و لبیک یا حسین (ع) خود را به مضجع نورانی سیدالشهدا (ع) می‌رساندند.

در اطراف حرم نیز موکب‌ها از زوار پذیرایی کرده و در نزدیکی حرم حضرت عباس (ع) موکب‌هایی برای رفع خستگی زوار خدمت می‌کردند و هنگام ورود زوار، از آنها می‌خواستند که با ماساژ دادن از خستگی مسیر و چند روز پیاده‌روی برای رسیدن به حرم امام حسین (ع) بکاهند.

دسته‌های عزاداری نیز یک به یک به سوی حرم می‌آمدند و صبح یکصدا در گوشه‌ای از حرم ارباب زیارت اربعین قرائت شد. در این مراسم عاشقان از خداوند خواستند تا با رفع کرونا توفیق زیارت را برای همه شیعیان و عاشقان حسینی فراهم سازد.

شیییب

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها