حال و هوای کربلا در مراسم اربعین از زبان خبرنگار العالم + فیلم

پنج‌شنبه 17 مهر 1399 - 12:14

خبرنگار العالم در عراق گزارش داد میلیون ها زائر امام حسین برای برگزاری مراسم اربعین از استان های مختلف عراق وارد کربلا شدند.

العالم - عراق

نوید بهروز، خبرنگار العالم در کربلا از حضور صدها هزار موکب خدماتی برای خدمت رسانی به زوار خبر داد و گفت که این موکب ها خدماتی هم در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ارائه می دهند. آنها با رعایت پروتوکل های بهداشتی، بسته های غذا و نذری و ماسک و دستکش بین زائران توزیع می کنند.

وی افزود آستان های امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام اقدام به ضد عفونی و پاکسازی خیابان ها و سنجش دمای بدن زائران می کنند.

خبرنگار العالم با اشاره به تدابیر امنیتی خاطرنشان کرد که هیچ حادثه امنیتی در کربلا و دیگر شهرها و جاده های منتهی به این شهر رخ نداده است.

وی خاطرنشان کرد که همه نیروهای امنیتی در آماده باش هستند و علاوه بر استقرار این نیرو در مسیر حرکت زائران، همه جاده ها و خیابان ها از هوا هم کنترل می شوند.

وی تصریح کرد که بین 5 تا 6 میلیون زائر در این مراسم شرکت کرده اند. آنها از ده روز قبل راه پیمایی خود را به سوی کربلا اغاز کرده اند. زائران اغلب کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران امسال به دلیل شیوع ویروس، در این مراسم حضور ندارند. وی تأکید کرد که زائران عراقی که امسال در این مراسم حضور دارند خود را نایب الزیاره همه کسانی می دانند که امسال بازماندند.

پربیننده ترین خبرها