تلاش ترامپ و ترودو برای آزادی جاسوسان کانادایی در چین

تلاش ترامپ و ترودو برای آزادی جاسوسان کانادایی در چین
يکشنبه 20 مهر 1399 - 06:41

نخست‌وزیر کانادا با رییس جمهوری آمریکا درباره شهروندان کانادایی که در چین به اتهام جاسوسی بازداشت شده‌اند، به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

العالم - آمریکا

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا روز شنبه در تماسی تلفنی با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا برای آرزوی سلامتی پس از ابتلای او به کرونا، درباره شهروندان کانادایی که در چین بازداشت شده‌اند نیز گفت‌وگو کرد.

براساس خبرنامه منتشر شده در تارنمای رسمی نخست‌وزیر کانادا، ترودو از رییس جمهوری آمریکا به خاطر حمایتش از تلاش اتاوا برای آزادی این دو شهروند کانادایی تشکر کرد.

دادستانی ارشد چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، دو کانادایی به نام‌های «مایکل کوریگ» دیپلمات پیشین و «مایکل اسپاور» تاجر، به اتهام جاسوسی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

در بیانیه دادستان کل چین آمده است، کوریگ توسط دادستان پکن و اسپاور توسط دادستان شهر داندونگ واقع در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

بر اساس دو اطلاعیه جداگانه دادستان کل چین، کوریگ به «جاسوسی از اسرار دولتی و اطلاعاتی» و اسپاور به «جاسوسی از اسرار دولتی و ارسال غیرقانونی آنها به نیروهای خارجی» متهم هستند.

روابط چین و کانادا از دسامبر سال ۲۰۱۸ که اتاوا «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت مخابراتی هوآوی را به خاطر «نقض تحریم‌های آمریکا» بازداشت کرد و در صدد استرداد او به آمریکا برآمد، تنش‌آلود شده است.

پربیننده ترین خبرها