بایدن خواب از چشم بن سلمان گرفت؛ سفارت وارد عمل می شود

بایدن خواب از چشم بن سلمان گرفت؛ سفارت وارد عمل می شود
دوشنبه 21 مهر 1399 - 08:55

همانطور که می دانیم نظرسنجی های آمریکا حکایت از پیش افتادن جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مقابل دونالد ترامپ دارد. این موضوع نگرانی محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان را به دنبال داشته است.

العالم - کشکول

پایگاه های خبری آمریکایی فاش کرده اند که بن سلمان به تازگی با چند تن از معاونان و نزدیکان ترامپ از جمله جراد کوشنر، داماد و مشاور ارشد وی تماس گرفته است. در این تماس کوشنر سعی کرده است که به وی اطمینان دهد که این نظرسنجی، چندان معتبر نیست و تعداد هواداران ترامپ در آخرین هفته های مانده به انتخابات افزایش خواهد یافت.

اما ظاهرا ولی عهد سعودی گرفتارتر از آن است که با این وعده ها، آرام شود؛ او در مجموعه ای از بحران ها و مشکلات بزرگ داخلی و خارجی دست و پا می زند؛ حمله به یمن، اختلاف های گسترده با دیگر شاهزاده های مهم و اثرگذار خاندان سعودی، پیامدهای ترور جمال خاشقچی – که همچنان خواب و آرامش از این شاهزاده گرفته است – همه و همه وضعیت او را بغرنج تر از ان کرده اند که با این وعده های کوشنر به آرامش برسد. به طوری که – به گفته برخی منابع خبری - ریما دختر بندر بن سلطان، سفیر عربستان در آمریکا دستور داده است تحقیقاتی درباره تحرکات جاری در داخل حزب دموکرات و دیدگاه سران و رهبران این حزب درباره اینده روابط آمریکا و عربستان – در صورت پیروزی بایدن – صورت گیرد.

شواهد حکایت از آن دارند که ولی عهد مستأصل عربستان، در صورت پیروزی بایدن، وضعیت خوبی نخواهد داشت. به خصوص که وی حتی پس از ارتکاب جنایت علیه خاشقچی از حمایت بی حد و مرز ترامپ برخوردار بود. "باب وودوارد"، روزنامه نگار مشهور آمریکایی در جایی از کتابش فاش کرده است که ترامپ بارها از اینکه توانسته است ولی عهد عربستان را در ماجرای قتل خاشقچی از فشار کنگره نجات دهد، به خود بالیده است و کار را به جایی رسانده است که برخی تحلیلگران غربی گفته اند بن سلمان به طور کامل به ترامپ وابسته است و ترامپ نهایت بهره برداری از ماجرای ترور خاشقچی را برای چانه زنی با بن سلمان و گرفتن حداکثر امتیاز از عربستان، انجام داده است.

این در حالی است که دیگر چیزی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمانده است. ناظران و تحلیلگران این انتخابات را یکی از مهمترین انتخابات تاریخ آمریکا می دانند چرا که پس از شکست ترامپ در جلب افکار عمومی آمریکا در اولین مناظره با بایدن، نظرسنجی ها حکایت از پیش افتادن بایدن دارند.

پربیننده ترین خبرها