نگرانی جمهوری خواهان از پیروزی بایدن و آگاهی ترامپ از باخت خود

نگرانی جمهوری خواهان از پیروزی بایدن و آگاهی ترامپ از باخت خود
يکشنبه 20 مهر 1399 - 19:06

مردم آمریکا در کمتر از 23 روز  در انتخابات ریاست جمهوری میان دو رقیب  دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی و جو بایدن نامزد دموکرات یکی را انتخاب می کنند؛ نظر سنجی ها از پیشرو بودن بایدن بر ترامپ خبر می دهند.

العالمدرگوشی

بایدن در نظر سنجی های اخیر به شدت پیشی گرفته است، ترامپ نیز با مشارکت در دومین مناظره اینترنتی مخالفت کرده است. ترامپ از 19 نظر سنجی فقط در 3 نظر سنجی توانسته آرایی را به نفع خود به دست بیاورد.

در مقابل بایدن در 16 نظر سنجی در 9 ایالت معروف به ایالت های در نوسان که تقریبا جمهوری خواهان و دموکراتها در حالت تساوی قرار دارند، 1 تا 11 درصد پیروز شده است.

ایالت های در نوسان به ویژه اوهایو، پنسیلوانیا و فلوریدا، ایالت های قاطعی هستند که با توجه به شمار آرا این سه ایالت در مجمع انتخاباتی تا حد زیادی در تعیین برنده انتخابات ریاست جمهوری نقش دارند.

نامزدها برای انتخاب به عنوان رئیس جمهور به 270 رای مجمع انتخاباتی و نه ضرورتا آرا بیشتر مردم مانند انتخابات 2000و 2016 نیاز دارند.

بایدن در نظرسنجی 4 ایالت فلوریدا 4 ،5، 6 و 11 درصد آرا را کسب کرد در حالی که نظرسنجی اوهایو یک درصد تفاوت آرا داشت.

مرکز تحقیقاتی پیو نیز با نظر سنجی از 12000 فرد بالغ درامریکا که 10543 نفر از آنان برای رای دادن ثبت نام کرده بودند به این نتیجه رسیده که بایدن رمز وحدت کشور است. 50 درصد از این افراد معتقدند وی 30 درصد بهتر از ترامپ برای نزدیک کردن مردم به یکدیگر تلاش می کند.

بیشتر رای دهندگان معتقدند بایدن در برخورد با ویروس کرونا نیز بهتر از ترامپ عمل خواهد کرد.

وی در ویژگی ها و ارزش های شخصی نیز برتر از رقیب خود است و بیشتر رای دهندگان معتقدند وی مهربان و الگوی خوبی است.

ترامپ به خوبی از باخت خود آگاه است

جان تی بنت نویسنده آمریکایی می گوید: دونالد ترامپ رئیس جمهوری از باخت خود در انتخابات نوامبر آگاه و نگران آن است و می داند جو بایدن نامزد دموکرات 9.7 درصد در سطح ملی از وی پیش افتاده است.

وی در مقاله ای در روزنامه بریتانیایی ایندپندنت نوشت: «ماریا بارتیرومو» مجری شبکه فاکس بیزینس نتورک در مصاحبه با ترامپ از آگاهی وی از باختش خبر می دهد.

وی زمانی که بارتیرومو نامزد دموکراتیک از هیلاری کلینتون که در انتخابات 2016 با وی رقابت کرده بود در گوشی تلفن فریاد زد و گفت چرا کلینتون متهم نمی شود به گونه ای که بارتیرومو تلاش کرد این مصاحبه تلویزیونی حدودا یک ساعته را پایان دهد

بنت گفت: هر جمله، توییت و عملکرد ترامپ از زمان انتقال هوایی به مرکز پزشکی نظامی بیانگر تلاش وی برای ابراز نوعی قدرت است مانند مربی فوتبال دبیرستان برای تحریک احساسات نوجوانان در شب های جمعه، گویی آخرین فرصت برای انتخاب مجدد وی فرا رسیده است و زمانی که از وی خواسته شد به سادگی عملکرد کامالا هاریس نامزد دموکرات‌ها برای معاونت ریاست جمهوری آمریکا را در مناظره شامگاه چهارشنبه ارزیابی کند وی بر حسب عادت خود گفت:"وحشتناک بود اصلا دوست داشتنی نیست کمونیست است"

این نویسنده نوشت زمانی که هریس، دادستان کالیفرنیا بود با جدیت برای حزب دموکرات تلاش کرد تا خود را در مسائلی مانند عدالت کیفری و مراقبت های بهداشتی از ترقی خواهانی مانند برنی سندرز و الیزابت وارن، میانه روتر نشان دهد.

جمهوری خواهان و پیروزی بایدن

روزنامه گاردین نیز مقاله ای به قلم ریچارد لاسکومپ با عنوان "جمهوری خواهان از باخت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نگران هستند" نوشت: «تد کروز» سناتور جمهوری خواه از حمام خون در انتخابات بیمناک است کما اینکه «تام تیلیس» سناتور جمهوری خواه همکار وی از ریاست جمهوری جو بایدن سخن می گوید حتی «میچ مکانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا، به دلیل برخورد دونالد ترامپ با پروتکل‌های ویروس کرونا حتی تمایلی به نزدیک شدن به کاخ سفید ندارد.

نویسنده معتقد است رفتارهای شمار زیادی از جمهوری خواهان که به نظر می‌رسد خود را از ترامپ، دولت و سیاست هایش دور نگاه می دارند، بیانگر نگرانی رو به افزایش آنها از پیروزی بزرگ جو بایدن و دموکراتها است

در مناطق دیگر نیز ناخرسندی جمهوری خواهان از ترامپ کاملا مشخص است به ویژه میان نامزدهایی که در رقابت های انتخاباتی محدودی شرکت می کنند.

می توان توضیحات ماکونیل درباره عدم مراجعه به کاخ سفید به مدت دستکم دو ماه را با روشی مختلف بررسی کرد با توجه به اینکه وی 78 سال سن دارد و در همان رده سنی است که جانشان در خطر است درست مانند رئیس جمهوری مبتلا به کرونا.

اما نتیجه این انتخابات تا اعلام نتایج نهایی نامشخص است زیرا هر حادثه ناگهانی غیرعمدی یا عمدی پیش از انتخابات معادلات را برهم می زند به ویژه که رژیم صهیونیستی و بینامین نتانیاهو بیشترین بهره را از ترامپ می برند و بدون شک لابی صهیونیست ها با تمام قدرت خود به هر روشی در آن دخالت می کند.

احمد الموسوي

پربیننده ترین خبرها