یک فرمانده ائتلاف سعودی: حوثی‌ها بدون هرگونه مقاومتی در حال پیشروی هستند

یک فرمانده ائتلاف سعودی: حوثی‌ها بدون هرگونه مقاومتی در حال پیشروی هستند
دوشنبه 21 مهر 1399 - 13:30

با شکسته شدن صفوف شبه‌نظامیان دولت مستعفی «هادی» و ائتلاف سعودی، یکی از فرماندهان این ائتلاف از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب آن هم بدون هرگونه مقاومتی خبر داد.

العالم - عربستان سعودی

«ناجی الحنیشی» از فرماندهان وابسته به ائتلاف سعودی، مستقر در شهر مأرب، در صفحه فیس بوک خود از پیشروی آسان نیروهای دولت صنعاء نوشت.

به نوشته وبگاه الخبرالیمنی، او که فرماندهی عناصر موسوم به «دفاع مردمی از مأرب» را بر عهده دارد، نوشت که ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن در جبهه «حریب» به راحتی توانستند جلو بیایند.

او نوشت: «حوثی‌ها به سمت منطقه «نقیل» و پس از آن منطقه «حمراء لحیان» پیشروی کرده و بر گلوگاه «حره الکبیر» مسلط شدند و در ادامه برای استقرار در منطقه «الصبرات» به راه افتادند و بر بلندی‌های مشرف بر منطقه «القویم» مسلط شدند و باز هم به حرکت خود ادامه دادند تا به بلندی‌های منطقه «الجرف» رسیدند و در نزدیکی منطقه «ذیوجان» موضع گرفتند و تمامی این تحرکات و موضع‌گیری‌ها و پیشروی‌ها بدون مقاومتی صورت گرفت.»

«طلعت الشرجبی» سخنگوی شورای عالی هماهنگی امور بشردوستانه در یمن نیز به شبکه العالم گفت که ائتلاف سعودی تمام تلاش خود برای حفظ آخرین مواضع داعش و القاعده در شهر مأرب به کار گرفته است.

او همچنین گفت که ائتلاف سعودی در یمن بر دو مسأله اصرار زیادی دارد، اول اینکه بتواند شهر مأرب را از درگیری‌ها دور نگه دارد و دوم اینکه مناطق مشرف به ساحل غربی را در کنترل خود داشتته باشد.

به گفته وی، ارتش و کمیته‌های مردمی پیشروی‌های واقعی در مناطق تحت نفوذ القاعده و داعش در استان البیضاء داشته و توانسته‌اند مراکز تروریست‌ها را در مناطق شمالی پاکسازی کنند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیش از ۷۰ روز است که عملیات در اطراف شهر مأرب را آغاز کرده و در برخی مناطق به نزدیکی شهر رسیده‌اند. تسلط بر این شهر بعنوان مرکز اصلی حزب «الاصلاح» یمن و اصلی‌ترین نیروی حامی ائتلاف سعودی، می‌تواند روند جنگ را تغییر دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها