گامهای جدید برای عملیاتی کردنِ سناریوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

گامهای جدید برای عملیاتی کردنِ سناریوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
دوشنبه 21 مهر 1399 - 20:06

سناریوی عادی سازی روابط میان رژیمهای عربی با رژیم صهیونیستی وارد مراحل جدیدی مانند گسترش همکاری های تجاری و سیاسی شده است. 

العالم درگوشی

منابع آگاه خبری از قصد دولت آمریکا برای اعزام هیاتی آمریکایی اسرائیلی به بحرین برای تسریع در روند عادی سازی رابطه میان منامه و تل آویو خبر دادند.

رئیس این هیات، استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا است.

هدف از این سفر، اجرای مفاد توافق عادی سازی میان رژیم صهیونیستی و بحرین قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که قرار است روز سوم نوامبر 2020 برگزار شود.

همزمان، اولین کشتی باری امارات وارد بندر حیفا شد و شرکت هواپیمایی العال رژیم صهیونیستی نیز از اولین پرواز یک هواپیمای باری به امارات خبر داد.

محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی نیز تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره گسترش روابط دو جانبه پس از امضای توافق رسمی عادی سازی گفت و گو و اعلام کرد که به زودی با نتانیاهو دیدار خواهد کرد اما به زمان و مکان آن اشاره نکرد.

اینها نشان می دهد قطار عادی سازی بدون توقف در حال حرکت است که به همین دلیل شماری از فرهیختگان عرب نسبت به خطر دوران پسا عادی سازی هشدار داده و معتقدند مقابله با این روند نیازمند ایجاد انقلابی فکری در جهان عرب است پس باید نسلی تربیت شود که به آرمان فلسطین، دفاع از مسجد الاقصی و قدس و استکبارستیزی و اسرائیل ستیزی معتقد باشد.

به گفته فرهیختگان عرب، باید با تربیت این نسل، ضمن مقابله با توطئه های صهیونیستی آمریکایی علیه منطقه، برای آزادی قدس و احقاق حقوق سلب شده و اراضی غصب شده عربی کوشید و به اعراب فهماند که عادی سازی تهدیدی برای ساختار جوامع عربی است.

پربیننده ترین خبرها